۱۴ کشتارگاه و ۱۶ جایگاه ثابت و موقت ذبح دام ویژه عید قربان در استان تهران به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ 09 July 2022

به گزارش تابناک تهران، مدیرکل دامپزشکی استان تهران در این باره گفت: اداره کل دامپزشکی استان تهران با همکاری ارگان‌های ذی ربط به ویژه سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ۱۶ جایگاه ثابت و موقت عرضه و ذبح دام کشتاری و ۱۴ کشتارگاه را در نظر گرفته اند تا در روز عید قربان دام را کشتار و به مردم عزیز تحویل دهند.
مسعود محمدیان افزود: دام‌هایی که به مراکز عرضه ارسال می‌شود از نقاط مختلف کشور و با گواهی نامه بهداشتی حمل و تمام معاینات لازم از جمله شناسایی و بررسی انگل‌های خارجی انجام می‌شود.
وی گفت: در هنگام کشتار هم در مراکز عرضه بحث فاضلاب و جمع آوری بهداشتی آلایش دام‌ها هم در نظر گرفته شده است تا در نهایت فرآورده دامی که به دست مردم می‌رسد کاملا سالم و بهداشتی باشد.
مدیرکل دامپزشکی استان ضمن اینکه از مردم خواست تا از خرید و ذبح دام در خارج از مراکز عرضه مشخص شده خودداری کنند افزود: گوشت قربانی را قبل از مصرف به مدت ۲۴ ساعت برای طی مرحله پیش سرد در دمای ۰ تا ۴ درجه یخچال نگهداری کنند.
محمدیان افزود: هرگونه سوال، شکایت و درخواستی را مردم می‌توانند با سامانه ۱۵۱۲ در سراسر استان مطرح کنند و اکیپ‌های ثابت و سیار ما برای نظارت حتما حضور پیدا خواهند کرد.
وی گفت: در همین راستا تعداد ۱۰۰ گروه ثابت و سیار شامل ۲۵۰ دامپزشک و تکنسین دامپزشکی و ۳۰ نفر ناظر شرعی بر کشتار بهداشتی و شرعی دام‌ها نظارت خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار