رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: سهم یزد در سرمایه گذاری های صنعتی کشور در حال حاضر ۴.۴ درصد است.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ 04 July 2022

محمدرضا علمدار یزدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه استان یزد از نظر جمعیتی ۱.۳ جمعیت کشور را دارد، اظهار داشت: این استان به رغم سهم کم جمعیتی، از نظر تولید محصولات صنعتی و سرمایه گذاری در این زمینه، ۴.۴ سرمایه گذاری های کشور را جذب کرده است.

وی از یزد به عنوان بهشت سرمایه گذاری ایران یاد کرد و افزود: نیروی متعهد، متخصص و سختکوش، معافیت‌های گمرکی، وجود شهرک های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی و … تنها بخشی از مزیت‌های سرمایه گذاری استان یزد به شمار می رود.

علمدار یزدی یادآور شد: استان یزد از سال ۹۴ تاکنون رتبه نخست جواز تاسیس در کشور را به خود اختصاص داده و کسب رتبه اول شرکت شهرکهای صنعتی در زمینه فروش زمین، مؤید این مطلب است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد تاکید کرد: یزد سالهای زیادی است که از نظر صدور معافیت های گمرکی رتبه نخست کشور را دارد و این امر می تواند برای سرمایه گذاران یک مزیت به شمار برود.

وی همچنین از تفویض ثبت سفارش به استانها خبر داد و یادآور شد: ثبت سفارش در گذشته در تهران انجام می شد اما مدتی است که به استانها تفویض شده و این امر سبب مدیریت هزینه و زمان شده است به نحوی که در گذشته یک ماه زمان برای این امر نیاز بود اما هم اکنون در صورتی که نیاز به استعلام نباشد، یک روزه امکان ثبت سفارش وجود دارد.

علمدار یزدی عنوان کرد: در صورتی که اطمینان وجود داشته باشد که محصول مورد تقاضا در کشور تولید نمی شود، ثبت سفارش یک روزه انجام می شود اما در صورتی که نیاز به استعلام در زمینه تولید یا عدم تولید محصول مورد تقاضا در کشور وجود داشته باشد، ظرف یک هفته کاری، ثبت سفارش انجام می شود که این مهم نیز از مزیت های سرمایه گذاری در یزد به شمار می رود.

منبع: مهر
برچسب ها: سرمایه گذاری ، یزد ، صنعتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار