پیام‌های ارسالی از شماره‌های شخصی در خصوص قطع یارانه، کلاهبرداری است و مردم به هیچ عنوان بر روی لینک ارسالی کلیک نکنند.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹ 19 June 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرپرست مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: در چند روز اخیر شاهد مراجعه تعدادی از همشهریان در خصوص ارسال پیامک‌هایی با عنوان «پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه ها، خانوار شما مشمول دریافت یارانه نشده است. برای ثبت نام و فعال سازی مجدد به نشانی "https://mcllssgov.sbs" مراجعه کنید»؛ هستیم که اینگونه پیامک‌ها در قالب کلاهبرداری از شهروندان ارسال می‌شود.

ابراهیم زینل پور افزود: افراد سودجو با ارسال پیامک به همشهریانی که یارانه آن‌ها قطع شده، به منظور ثبت نام و برقراری مجدد یارانه، آنان را به لینکی هدایت کرده و با دریافت اطلاعات کارت بانکی شامل شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضا کارت و ۲cvv اقدام و با این روش کلاهبرداری می‌کنند.


وی ادامه داد: پیام‌های ارسالی از شماره‌های شخصی در خصوص قطع یارانه، کلاهبرداری است و مردم فریب این پیامک‌ها را نخورند و به هیچ عنوان بر روی لینک ارسالی کلیک نکنند.


زینل پور، راه‌های رسمی برای بررسی و اطلاع از وضعیت یارانه‌ها استفاده از تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ و سامانه تلفنی ۰۲۱۶۳۶۹ عنوان کرد و اظهار داشت: ثبت اعتراض به قطع یارانه و دهک بندی خانوار‌ها باید در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی hemayat.mcls.gov.ir انجام پذیرد و صرفا هموطنان از طریق همین سایت می‌توانند از نتیجه اعتراض خود آگاه شوند.


سرپرست مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تأکید کرد: همشهریانی که قصد اطلاع از وضعیت یارانه خود را دارند، بدانند که نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزار موبایلی نیست.


وی گفت: کارمندان بخش امور اجتماعی اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها نیز پاسخگوی سوالات همهشریان گرامی در خصوص یارانه‌ها می‌باشند.

برچسب ها: یارانه ، کلاهبرداری ، لینک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار