نماینده مردم یزد:
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امدادرسانی به حادثه دیدگان قطار مشهد - یزد در حال انجام است، تاکید کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا چنین حوادث دلخراشی رخ ندهد.
کد خبر: ۱۰۴۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ 08 June 2022

«محمد صالح جوکار» صبح امروز در نشست صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به حادثه واژگونی قطار مشهد به یزد و ضمن عرض تسلیت به خانواده های جانباختگان، افزود: باید دلایل بروز این حادثه بررسی و پیگیری شود تا از وقوع حوادث مشابه جلوگیری شود.

وی افزود: امدادرسانی هم اکنون در حال انجام است و برای انتقال مجروحان حادثه هم تیم‌های امدادی زمینی و هوایی از استان های خراسان جنوبی و یزد به محل اعزام شده‌اند تا سریع‌ترین خدمات ارائه شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان این که نباید مصوبات و قوانینی اجرا کنیم که مردم مجبور به انجام تخلف شوند، گفت: وقتی به اجبار مردم را از تغییر کاربری باغات منع می‌کنیم و هیچ هزینه‌ای هم برای خرید آن نمی‌کنیم، شاهد تخلف خواهیم بود لذا باید راهکاری ارائه شود تا از تخلفات جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در سال ۹۳ مصوب شد که خط ریل باری یزد از درون شهر خارج و به سمت شرق یزد منتقل شود، اظهار کرد: این مصوبه به استان ابلاغ شد ولی متاسفانه در این سالها هیچ اقدامی برای انجام آن صورت نگرفته است و اخیرا در سفر دکتر نیکزاد به یزد بحث انتقال ریل باری مطرح شد و مصوبه‌ای هم داشتیم و به دنبال آن هستیم که ریل باری از داخل شهر یزد خارج شود.

سردار جوکار افزود: ما به دنبال این موضوع هستیم که در مرحله اول حمل بار را از درون شهر خارج کنیم ولی بحث مسافربری هزینه بالا و برای مردم سختی‌های زیادی دارد به همین برنامه‌ریزی در این رابطه را به آینده موکول می‌کنیم.

وی گفت: در حال حاضر خط راه آهن، شهر یزد را به دو قسمت تقسیم کرده و ارزش بسیاری از ملک‌های شهروندان را در مناطق حاشیه ریل به شدت کاهش داده است لذا رفع مشکلات آن برای مردم و شهر منافع زیادی دارد.

جوکار با تاکید بر این که برای ارائه خدمات همه در انتظار عدالت هستند، گفت: مردم در برخی از نقاط شهر به شدت از سطح خدمات شهری گلایه‌مند هستند و انتظار دارند که خدمات شهرداری بدون تبعیض ارائه شود.

نماینده مردم یزد در پایان با بیان این که مردم با حقوق خود آشنا نیستند، افزود: بسیاری از مشکلاتی که جامعه با آن مبتلا است به این دلیل بوده که مردم با حقوق و تکالیف خود نسبت به دیگر همشهریان و موضوعات جامعه آشنا نیستند که نیاز به تلاش همگانی برای آشنایی آنها با قوانین است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار