رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان گفت:پایگاه‌های اورژانس استان همدان در ایام ارتحال امام راحل آماده باش هستند.
کد خبر: ۱۰۴۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶ 04 June 2022
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان گفت:پایگاه‌های اورژانس استان همدان در ایام ارتحال امام راحل آماده باش هستند.

به گزارش تابناک همدان، محمدرضا شکوهی گفت: تمامی پایگاه‌های شهری، جاده‌ای و امداد هوایی اورژانس استان در ایام ارتحام امام خمینی (ره) به خصوص ۱۴ خرداد در آماده باش کامل هستند.

او گفت: برهمین اساس ۶۵ پایگاه اورژانس استان شامل ۲۴ پایگاه شهری و ۴۰ پایگاه جاده‌ای به همراه یک پایگاه امداد هوایی با آماده باش کامل آماده ارائه خدمت و امداد رسانی در مواقع نیاز هستند.

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: اتوبوس آمبولانس‌ها و موتورلانس‌های اورژانس نیز در اماکن و خیابان‌های پرترافیک شهر مستقر خواهند شد.

شکوهی گفت: در همین ارتباط چهار دستگاه آمبولانس اورژانس استان همدان با هشت نیروی امدادی در روز ۱۴ خرداد و همزمان با سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامیبه مرقد مطهر امام راحل اعزام می‌شوند.

او در ادامه از اجرای تمرین (مانور) روز بدون آسایار و تاب‌آوری واحد ارتباطات و هدایت عملیات در برابر بحران خبر داد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: پیشتر عملیات‌های اورژانس به صورت آنالوگ و تماس بیسیم بود و هر شهرستان یک مرکز ۱۱۵ جداگانه داشت که با بهره گیری از سیستم‌های نوین تحت اتوماسیون یک مرکز متمرکز ۱۱۵ در شهر همدان ایجاد و ماموریت‌ها از این محل فرماندهی و به صورت سیستمی، اعزام آمبولانس و نیرو به عملیات‌ها در هر یک از نقطه استان انجام می‌شود.

شکوهی گفت: برای آمادگی واحد ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس ۱۱۵ استان همدان در زمان بروز مشکل برای سرور مرکزی، خرابکاری، حمله‌های سایبری و قطع ارتباطات، شنبه اول هر ماه با عنوان روز بدون سامانه آسایار تعیین شده و این مانور با دستور رییس مرکز و تحت نظارت رییس اداره ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس ۱۱۵ استان انجام می‌شود.

به گفته او در سامانه آسایار پس از تماس مردمی، کارشناسان با استفاده از سامانه مربوطه، اطلاعات مددجو و محل حادثه را ثبت و با ارسال به واحد هدایت عملیات، نزدیک‌ترین پایگاه اورژانس به محل اعزام می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: پرسنل اعزام شده با استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌توانند بهترین و نزدیک‌ترین مسیر را برای رسیدن به محل حادثه انتخاب کرده و بر بالین مددجو حاضر شوند.

شکوهی با عنوان اینکه رسیدگی به ماموریت‌ها با استفاده از شیوه اتوماسیون آسایار ۱۱۵ بسیار سریع‌تر از سیستم آنالوگ و سنتی انجام می‌شود، گفت: مرحله ماموریت گیری، اعزام و رسیدگی با سیستم اتوماسیون ۱۱۵ به صورت شبکه‌ای به اورژانس اعلام و فرایند حضور در محل حادثه بسیار سریع‌تر از سیستم کاغذی انجام می‌شود

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار