سامانه توزیع اینترنتی کالا "بازرگام" که می‌توانست در این رزو‌ها به کمک آمده و آرامشی را به بازار تزریق کند، بواسطه مشکلاتش، احساس کمبود کالا را به جامعه منتقل کرده است.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 30 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سامانه توزیع اینترنتی کالا "بازرگام" دی ماه سال گذشته در کرمانشاه راه اندازی شد تا برخی کالا‌ها نظیر برنج، روغن، شکر و... ظرف مدت کوتاهی و بدون واسطه و با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

اگر چه فعالیت این سامانه در کرمانشاه از همان ابتدا با برخی مشکلات همچون تاخیر در راه اندازی، موجود نبودن برخی کالا‌ها و. مواجه بود، اما این روز‌ها که با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها تقاضا برای دریافت برخی کالا‌ها فزونی یافته، مشکلات این سامانه بیشتر شده و در حالیکه در این شرایط این سامانه می‌توانست به کمک آمده و آرامشی را به بازار تزریق کند، اما خودش به ایجاد التهاب در بازار دامن زده است.

عدم موجودی اکثر کالا‌های عرضه شده در بازرگام از جمله مشکلات این روز‌های این سامانه توزیع اینترنتی کالا در کرمانشاه است، بگونه‌ای که امروز (دوشنبه، ۹ خرداد) جلوی اقلام مرغ، تخم مرغ، شکر، برنج هندی، برنج پاکستانی و برنج تایلندی، واژه "غرضه به زودی" درج شده و تنها امکان خرید اقلام محدودی نظیر پسته، تن ماهی، عسل و رب گوجه که قطعا جزو اولویت‌های خرید مردم نیست، وجود دارد.

یکی از شهروندان کرمانشاهی در گفتگو با ایسنا، در خصوص مشکلات خرید از بازرگام می‌گوید: چند روزی است برای خرید برنج و شکر به سایت بازرگام مراجعه می‌کنم، اما هیچ کالایی وجود ندارد و عنوان شده که این کالا‌ها به زودی عرضه می‌شوند و مشخص نیست این به زودی کی می‌آید.

وی ادامه می‌دهد: مسئولین مدام می‌گویند هیچ کمبودی در بازار نیست و اقلام اساسی به میزان کافی ذخیره شده، اما وقتی این کالا‌ها در سامانه بازرگام نیست، این موضوع را به اذهان القاء می‌کند که کمبود وجود دارد و همین امر به التهاب در بازار دامن می‌زند.

همه مشکلات "بازرگام" در کرمانشاه

شهروند دیگری با انتقاد از نحوه توزیع کالا‌ها در بازرگام می‌گوید: پس از مدت‌ها به سختی توانستم چند قلم کالا از بازرگام خریداری کنم و پول آن را هم اینترنتی پرداخت کردم. قرار بود این کالا‌ها روز هفتم خرداد و در یک بازه زمانی مشخص به دستم برسد که اینچنین نشد و پیامکی برایم ارسال شد که سفارش شما روز هشتم خرداد ارسال می‌شود که باز هم این کار صورت نگرفت و طی پیامک دیگری وعده تحویل کالا‌ها در روز نهم خرداد داده شد.

وی ادامه داد: طی تماسی که با شماره درج شده در پیامک گرفتم عنوان کردند که به دلیل اتمام موجودی برخی کالا‌های سفارش شما، باید منتظر تامین کالا‌ها باشم و سپس ارسال خواهد شد. سئوالم این است که مگر زمان درج سفارش آن اجناس موجود نبوده؟ و اینکه آیا افرادی که کالایی از این سامانه سفارش می‌دهند باید روز‌های متوالی در خانه بمانند و منتظر دریافت سفارششان باشند؟

این شهروند کرمانشاهی می‌گوید: شاید خیلی از افرادی که در بازرگام سفارش می‌دهند، تنها پولی به اندازه همان سفارش داشته باشند - در سامانه بازرگام باید پس از ثبت سفارش پول اجناس را اینترنتی واریز کرد- و با این بدعهدی در موعد تحویل، دیگر قادر به تامین نیاز‌های خود از بازار نباشند، تکلیف آن‌ها چیست؟

در مجموع عملکرد ضعیف این روز‌های بازرگام انتقادات زیادی را به همراه داشته و در شرایطی که می‌توانست بخشی از تقاضای بازار را پاسخ دهد و از التهاب بازار بکاهد، با عدم موجودی اقلام اساسی مورد نیاز مردم، نوعی عدم اطمینان از وجود کالا‌های مورد نیاز بازار را به مردم القاء می‌کند و انتظار است مسئولین مربوطه در استان با رصد این وضعیت کمبود‌ها را رفع و از ظرفیت این سامانه اینترنتی توزیع کالا در این روز‌ها به خوبی استفاده کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار