سفیر جمهوری اسلامی ایران در ورشو گفت: یزد دارای ظرفیت های صنعتی مناسبی است و می تواند بخشی از نیازهای لهستان را تامین کند و در قبال خدمات از سرمایه گذاری این کشور در توسعه صنایع یزد استفاده شود.
کد خبر: ۱۰۴۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲ 24 May 2022

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان یزد، حسین غریبی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان در نشست مشترک با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و مدیران استان یزد افزود: شناسایی توانمندی و ظرفیت های استان یزد برای افزایش تعاملات اقتصادی اهمیت زیادی دارد و سفارت جمهوری اسلامی در لهستان تلاش می کند تا با معرفی توانمندی ها داخلی، از این ظرفیت ها برای توسعه استفاده کند.

وی بابیان اینکه لهستان در اروپای مرکزی و شرقی جزو مهمترین کشورهاست، افزود: این کشور صنایع بسیار پیشرفته و سرآمدی در قاره اروپا در زمینه های معادن، کشتی سازی، داروسازی و مصالح ساختمانی دارد و در برخی زمینه ها مزایای آن از کشورهایی چون آلمان هم بیشتر است.

غریبی با بیان برگزاری نمایشگاه های تخصصی مصالح ساختمان در لهستان تصریح کرد: یکی از جاهایی که تولیدکنندگان یزدی می توانند حرفی برای گفتن داشته باشند و بازار خود را گسترش دهند، همین نمایشگاه است و با توجه به رویکردهای جدید اروپا، باید بعد از بحران اوکراین بخشی از بازار اروپا را دست بگیریم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان با بیان اینکه باید نگاه به بازارهای هدف دراز مدت دیده شود، خاطرنشان کرد: به ایده ها و طرح های مختلف همکاری با کشور لهستان مانند، راه اندازی خط تولبد مشترک، ارائه مواد اولیه و موارد دیگری می توان فکر کرد.

غریبی با بیان اینکه شناخت دقیقی از نیازمندی های صنایع استان یزد در اختیار ندارد، گفت: در سفر امروز تصویر روشنی از توانمندی های استان یزد در ذهن من شکل گرفت اما نیازمندی های تولیدکنندگان یزدی مهم است که در زمینه دانش فنی، سرمایه گذاری و تجهیزات چه توانمندی هایی در استان یزد وجود دارد که بر اساس این نیازها در سفارت برای پیدا کردن راه های رفع آنها تلاش صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: لهستان امروزه در تولید ماشین آلات، قطعه سازی، خودروسازی جزو کشورهای برتر اروپا است و خیلی از کشورهای اروپا قطعات خود را از کشور لهستان تامین می کنند و حتی در حوزه معادن از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید را در اختیار دارند.

سفیر ایران در لهستان گفت: تمایل لهستانی ها همکاری در بخش انرژی است اما به ازای آن می توان کارهای فوق العاده ای در حوزه های مختلف انجام داد که این مهم با شناخت بیشتر توانمندی های داخلی و ظرفیت های همکاری محقق می شود.

سفیر ایران در لهستان در جریان سفر به استان یزد از ۲ واحد صنعتی این استان دیدن کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار