بازرس کل یزد در خصوص فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی استان گفت: رعایت موارد زیست محیطی و استانداردهای لازم، خط قرمز ادامه فعالیت واحد تولیدی است.
کد خبر: ۱۰۴۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵ 22 May 2022

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سیدمحمدمهدی طباطبایی ظهر امروز در جریان سفر خود به استان یزد با حضور در کارخانه شیشه اردکان، با اشاره به ظرفیت‌های مستعد موجود در کشور اعم از حوزه‌های معدن و کشاورزی و سایر حوزه‌ها، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های برخوردار کشور نیروی انسانی است که وقتی پا در چنین مجموعه‌های عظیم می‌گذاریم افتخار می‌کنیم به نیروها و جوانانی این چنینی که با خودباوری و تلاش و زحمت و اعتقادی که به نظام و انقلاب دارند و بومی سازی دانش با تمام مشکلات و گرفتاری‌های در راستای سربلندی این انقلاب تلاش و زحمت می‌کشند.

وی با اشاره به مقایسه این واحد نسبت به واحدهای تولیدی بازدیدی سایر استانها؛ افزود: یکی از مواردی که این واحد را نسبت به سایر واحدها برتر نموده است خودکفا بودن است که از اکتشاف تا استخراج و فرآوری و تولید محصول در خود کارخانه صورت می گیرد.

رئیس منطقه شش سازمان بازرسی کل کشور گفت: مسئله مهم دیگری که این واحد را برتر نموده دقت و توجه به مسئله محیط زیست و دانش بنیان بودن و استفاده از ظرفیت داخلی و توان مهندسین جوان داخلی است که با نیروی جوان داخلی و مهندسی نمودن ماشین آلات باعث بهره وری و راندمان و کیفیت محصول نهایی شده است.

 

طباطبایی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در امر تولید و نامگذاری چندین سال در راستای تولید تصریح کرد: دولت موظف است تا بستر حمایت از واحدهای تولیدی دانش بنیان را فراهم نموده تا فعال اقتصادی به جای دوندگی و وقت صرف نمودن در مراحل پر پیچ و خم اداری به فکر پرورش ایده و طرح خود باشد و ما نیز به عنوان مجموعه نظارتی در خدمت تولید کنندهمی باشیم.

حجت الاسلام اکبر طالبی، بازرس کل استان یزد نیز با اشاره به همت بلند سرمایه گذاران و کارگران مربوطه در ساخت و پیشرفت این واحد تولیدی اظهار کرد: ما به عنوان یک دستگاه نظارتی و سایر دستگاههای اجرایی ارائه دهنده خدمات اگر خدمتی به واحدهای تولیدی می نمایند نعمتی است که خداوند به ما داده است و نمی توانیم بخاطر ارایه خدمات و حمایت از تولید که جزیی از وظیفه می باشد بر واحد تولیدی و سرمایه گذار منت گذار باشیم.

 

وی مسئله ویژه این واحد تولیدی را اهمیت به موضوع محیط زیست دانست و گفت: موضوع آلودگی این واحد تولیدی دغدغه بسیاری از فعالین اجتماعی و محیط زیست و شهروندان اردکان بوده است که البته با تحقیقات و بررسی‌های لازم صورت گرفته توسط دستگاههای مرتبط، آلودگی زیست محیطی در این واحد مشاهده نگردید لیکن رعایت موارد زیست محیطی و استانداردهای لازم خط قرمز ما است.

منبع: فارس
برچسب ها: بازرس ، صنعتی ، زیست محیطی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار