مدیر روابط عمومی راه‌آهن یزد:
مدیر روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد گفت: حرکت قطارهای سریع‌السیر که مورد تقاضای شهروندان و مسافران این استان بوده و هست با رعایت استانداردهای مورد نیاز به یزد باز خواهد گشت.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳ 10 May 2022

محمد بینایی روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: قطارهای سریع‌السیر مسیر یزد به تهران در حال حاضر مجوز سیر در مسیر یاد شده را ندارند که دلیل آن رعایت نکات ایمنی و حفظ آرامش و آسایش مسافران و همچنین انجام تعمیرات و تعویض قطعات فرسوده است.

وی با بیان اینکه متولی تعمیر و تعویض قطعات مورد اشاره بخش خصوصی است اظهار داشت: با توجه به پیگیری همیشگی مدیران ارشد راه آهن از بخش خصوصی و تلاش های سازنده در راستای خدمت رسانی هر چه بیشتر به مسافران شبکه ریلی و همچنین دغدغه و پیگیری مکرر استاندار یزد در فراهم نمودن زمینه آرامش و رضایت خاطر هر چه بیشتر مردم شریف استان، در صورت انجام موارد ذکر شده (تعمیرات و تعویض قطعات فرسوده) و کسب استاندارد لازم از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مجددا این قطارها در مسیر یزد به تهران قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه به عملکرد راه آهن استان یزد در سال ۱۴۰۰ اشاره و یادآور شد: جابجایی مسافر در سالجاری نسبت به سال ۱۳۹۹، بالغ بر ۷۵ درصد افزایش داشته است و در مبحث حمل بار، راه آهن یزد توانست در سال ۱۴۰۰، رتبه نخست بارگیری و حمل و نقل ریلی کشور را به خود اختصاص دهد و در حمل بارهای صادراتی، رشد چشمگیر ۱۷۰ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۹ به ثبت برساند.

به گفته وی در سال ۱۴۰۰، پروژه های عمرانی چون دوخطه کردن بلاک رخش-چاه خاور به طول ۱۷ کیلومتر، احداث خط دوم محور اردکان-ارژنگ به طول ۱۹ کیلومتر، تکمیل ۸ کیلومتر از دوخطه بلاک چاه خاور-طبرکوه ، بهسازی خطوط فرسوده محورهای بافق-بهرام و بیشه در مبارکه، بالغ بر ۲۰ کیلومتر (در مجموع) و تعویض سوزن های فرسوده ایستگاه های بافق و یزد در راستای ارتقاء ایمنی با نمونه های تراورس بتنی مدرن ، عملیاتی گردیده و به بهره برداری رسیده است.

بینایی به جایگاه اداره کل راه آهن یزد در کشور اشاره کرد و افزود: این اداره کل با دارا بودن بالغ بر ۳۰ درصد حجم عملیات بارگیری و حمل ریلی کشور، قرار گرفتن در مرکز جغرافیایی ایران در نقش کریدور شمال_جنوب و شرق به غرب کشور و به عنوان ۵ راهه شبکه ریلی در محل اتصال چهار ناحیه اصفهان ، هرمزگان، کرمان و شرق، جایگاه و اهمیت استراتژیک و ویژه ای را در بین تمامی نواحی راه آهن جمهوری اسلامی ایران داراست.

وی ادامه داد: خدمت رسانی به مسافران، از اهم اولویت های مدیران ارشد راه آهن کشور در تمامی زمینه ها بوده و خواهد بود تا آنجا که همواره تسهیل سیر قطارهای مسافری و تامین حداکثر ایمنی، آسایش و آرامش سفر مسافران شبکه ریلی، بالاترین درجه اهمیت را در سراسر طرح و برنامه های مدون راه آهن جمهوری اسلامی ایران به خود اختصاص داده است.

وی مسافرت با قطار را جزو ایمن‌ترین شقوق حمل و نقل کشور اعلام کرد و گفت: راه آهن یزد این افتخار را دارد که مردم با توجه به اینکه حداکثر ایمنی و آرامش در سفر را نسبت به دیگر وسایط نقلیه با قطار تجربه می نمایند پذیرای درصد بالایی از مسافران در سفر به سراسر نقاط کشور، به ویژه تهران و مشهد مقدس باشد و اداره کل راه آهن یزد، قدردان و سپاسگزار انتخاب هوشمندانه مردم استان می باشد.

مدیر روابط عمومی راه آهن یزد به دوران ۲ ساله کرونا هم اشاره کرد و اظهار داشت: در زمینه جابجایی مسافر با محدودیت های ناگزیر کرونایی که در راستای حفظ سلامت مسافران و جامعه معین و اجرا گردید، کاهش آمار نسبت به قبل از همه گیری کرونا اجتناب ناپذیر بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با واکسیناسیون سراسری و فروکش کردن آمار مبتلایان، جهش قابل توجهی در آمار جابجایی مسافران خودنمایی می کند تا آنجا که افزایش ۷۵ درصدی جابجایی مسافران را شاهد هستیم.

وی افزود: این در حالیست که پیش از این و در ایام کرونایی کشور، اقداماتی چون ضدعفونی کامل سالنهای انتظار مسافرین و رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی کوپه های قطارها و پلمپ کوپه ها و فروش بلیط قطارها با رعایت فاصله اجتماعی به صورت ۵٠ درصد در کوپه های ۴ تخته دو نفر و در کوپه های ۶ تخته سه نفر و عدم فروش بلیط به مسافرانی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند با اتصال سیستم فروش به سامانه جامع وزارت بهداشت و همچنین مسافرینی که کارت واکسن نداشته اند ، جهت تامین هر چه بیشتر زمینه سلامت مسافران و پیاده سازی پروتکل های بهداشتی، اجرایی گردیده است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: راه‌آهن ، مجوز ، مسافر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار