رئیس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه گفت: دخالت افراد غیر پزشک و افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی ممنوع بوده و جرم می‌باشد
کد خبر: ۱۰۴۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 26 April 2022

محمدباقر حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: دخالت افراد غیر پزشک و افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی ممنوع بوده و جرم می‌باشد، اما متاسفانه به دلیل مسائل و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، شاهد اقدام مداخله گران در امور پزشکی هستیم.

وی افزود: در آرایشگاه‌ها تزریق ژل، بوتاکس و حتی انجام لیزر بدون داشتن مجوز انجام می‌شود.

حیدری تصریح کرد: این امور توسط پزشکان دارای مجوز باید انجام گیرد، اما به دلیل عدم آگاهی در جامعه، برخی از مردم برای انجام این اقدامات به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در موارد متعددی تزریق ژل و اقدامات مشابه در منزل مسکونی یا در آرایشگاه‌ها موجب عوارض و مشکلات پوستی جدی شده، گفت: این اقدامات سلامت فرد را تهدید کرده است، پرداخت هزینه کمتر و همچنین تبلیغات در فضای مجازی از جمله مواردی است که مردم به سمت مکان‌های فاقد مجوز می‌روند و این همه ضرر و زیان مالی و جانی برای خودشان ایجاد می‌کنند.

حیدری ادامه داد: صرفاً تبلیغات در فضای مجازی دلیل بر تایید بر فعالیت شخص یا مکان خاصی نیست و مردم به ویژه بانوان گرانقدر میبایست در این زمینه هوشیار عمل کنند.

وی در پایان تصریح کرد: به دنبال افزایش این مداخلات نامه‌ای توسط نظام پزشکی به دادستانی مبنی بر برخورد با افراد فاقد صلاحیت در امور زیبایی ارسال شد که امیدوارم با آگاهی و هوشیاری مردم و فرهنگسازی درجامعه، خود مردم به این افراد مراجعه نکنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار