مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: ایجاد پیوند منطقی بین منافع ساکنان و بافت تاریخی و رسیدن به ایجاد جاذبه جدید و نو از اهداف حفظ بافت تاریخی است.
کد خبر: ۱۰۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹ 03 October 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: ایجاد پیوند منطقی بین منافع ساکنان و بافت تاریخی و رسیدن به ایجاد جاذبه جدید و نو از اهداف حفظ بافت تاریخی است.

به گزارش فارس؛ ریحان سروش‌مقدم در مراسم اختتامیه هشتمین اجلاس بین‌المللی سیاستگذاری رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا در همدان اظهار کرد: بافت تاریخی شهر همدان شامل یک مجموعه 171 هکتاری مشتمل بر 199 اثر معماری ثبت شده و 44 هکتار بافت بازاری است.

وی افزود: این بافت تاریخی شامل 26 مسجد، 9 امامزاده و سقاخانه، 10 حمام، 20 خانه تاریخی، هفت مدرسه، 10 باغ و عمارت و هفت آرامگاه و مقبره، پنج میدان، پنج کلیسا و کنیسه، 11 مرکز محله و 99 اثر ثبت ملی است.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان افزود: مجموعه بافت بازار همدان در 20 هکتار با 28 کاروانسرا، پنج تیمچه و 27 راسته بازار یکی از قوی‌ترین و منسجم‌ترین بافت‌های بازار موجود در کشور بوده و در رونق و پویایی از معدود بازا‌رهای کشور به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: این اثر تاریخی در دوره‌های تاریخی قبل و بعد از اسلام شکل گرفته و آن‌ را جهانی می‌دانیم که متعلق به همه بشریتاست.

سروش‌مقدم تصریح کرد: ایجاد پیوند منطقی بین منافع ساکنان و بافت تاریخی و رسیدن به ایجاد جاذبه جدید و نوتوریستی برای استفاده بهتر از بافت تاریخی از اهداف تعیین شده است.

وی یاد‌آور شد: ایجاد پیوند بین بافت جدید و قدیم، بازآفرینی محلات قدیم، توسعه گردشگری با استفاده از ظرفیت موجود در بافت و رشد و توسعه صنایع‌دستی از دیگر اهداف برگزاری اینگونه برنامه‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان اظهار کرد:جذب و جلب سرمایه‌گذاری برای توسعه بافت تاریخی از برنامه‌های این سازمان بوده و از تمام نظرات و مقالات در حفظ بافت تاریخی استقبال می‌کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار