معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از انجام بیش از ۴ هزار مورد بازرسی و نظارت بهداشتی از آغاز کشیک نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ 24 March 2022

به گزارش تابناک قم، دکتر سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با ارائه گزارشی از عملکرد واحد‌های مختلف مرکز بهداشت در ایام نوروز گفت: از آغاز کشیک نوروزی تا کنون با استقرار ناظران بهداشتی، تعداد ۴ هزار و ۴ مورد نظارت بهداشتی از مراکز و امکان سطح شهر و روستا انجام شده است.

وی افزود: تعداد ۱۱۳ مورد آن در قالب تیم‌های مشترک با سازمان‌های مرتبط بوده و منجر به صدور ۵۰۱ مورد اخطار بهداشتی و تعطیلی ۵ مکان متخلف شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه با اشاره به انجام ۶۶۰ مورد کنترل کیفی آب شرب از نظر کلرسنجی و میکروبی و ۷ مورد نمونه برداری مواد غذایی، افزود: تا کنون بیش از هزار و ۲۰۰ کیلو مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد توقیف و یا معدوم شده و به ۳۵ شکایت بهداشتی گزارش شده به سامانه ۱۹۰ رسیدگی انجام شده است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر تاثیر تزریق ۳ دوز واکسن در پیشگیری از ابتلا و یا شدت بیماری به تزریق ۸ هزار و ۸۵۴ واکسن کرونا از آغاز تعطیلات اشاره نموده و گفت: در این مدت ۲۲۷ مورد تست سریع کرونا از اطرافیان بیماران در قالب تیم‌های رهگیری انجام شده و تعداد ۸۵ مورد جدید بیماری نیز شناسایی و تحت قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

رئیس مرکز بهداشت استان افزود: در این مدت همچنین تعداد ۵۲ مورد تزریق واکسن خانه به خانه واکسن نیز انجام شده است.

دکتر محبی با اشاره به اهمیت پیگیری سلامت مادران پرخطر در ایام نوروز گفت: تعداد ۳۷ مورد مادر پرخطر و نیز ۲۸ مورد مادر باردار مبتلا به کووید ۱۹ از سوی مراقبین سلامت و نیرو‌های ستادی مرکز بهداشت مورد پیگیری قرار گرفته و در صورت نیاز به مراکز درمانی ارجاع گردیده اند.

رئیس مرکز بهداشت استان تعداد ویزیت سرپایی توسط پزشک در مراکز شهری و روستایی را هزار و ۱۶۰ مورد اعلام نموده و گفت: از این تعداد ۳ مورد اعزام از مراکز روستایی به شهر جهت ادامه درمان، تعداد ۳ مورد مراقبت در منزل و ۱۳۵ مورد نیز مراجعه به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا بوده است.

وی در ادامه به خدمات دیگری که در این مدت به همشهریان و مراجعین عزیز ارائه شده، اشاره کرد و گفت: ۵۵ مورد تست سل، ۵۲۲ مورد آزمایش غربالگری نوزادان، ۹۴ مورد خدمات پیش از ازدواج، ۲ هزار و ۳۸۳ مورد آزمایشات روتین روزانه، ۱۴۷ مورد مراقبت درمان پیشگیری از هاری، ۱۴ نمونه بیماری‌های مشمول نظام مراقبت سندرمیک در این مدت انجام شده است.

دکتر محبی ادامه داد: برای عرض خداقوت و نظارت بر فعالیت مراکز محیطی، تعداد ۲۲۵ مورد نیز بازدید از مراکز ارائه خدمت توسط گروه‌های ستادی انجام شده است که جا دارد از زحمات و تلاش صادقانه و شبانه روزی همکارانم در ستاد استان، شهرستان و نیز مراکز شهری و روستایی تقدیر و تشکر نمایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار