بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا تعداد شهر‌های قرمز استان کرمانشاه از ۱۳ شهرستان به هفت شهرستان رسید و مدارس بنابر وضعیت اعلام شده در شهرهای قرمز تا پایان سال غیر حضوری است.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳ 26 February 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بر اساس بررسی‌ها و ارزیابی اعضای ستاد پیشگیری، مقابله با کرونا و در راستای کنترل پیک ششم که با شدت بالای سرایت سویه اُمیکرون همراه است. وضعیت فعالیت آموزشی مدارس استان از امروز ۷ اسفندماه سال جاری تا پایان هفته به شرح زیر اعلام می‌گردد:
 
در وضعیت قرمز و نارنجی، کلاس‌های درس دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی مدارس مناطق روستایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری و کلاس‌های درس تمامی مدارس شهری در مقاطع مختلف تحصیلی به مدت یک هفته غیر حضوری و در بستر فضای مجازی " شبکه شاد"خواهد بود.

در وضعیت زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گروه بندی متوازن در مدارس با تراکم بالا، آموزش دانش آموزان به صورت حضوری می‌باشد، در صورتی که در مدارسی دانش آموزان در بیش از یک کلاس با علائم کرونا وجود داشته باشند با تشخیص و پیشنهاد شورای مدرسه و تایید اداره شهرستان، آموزش آن‌ها می‌تواند به صورت غیر حضوری در بستر شاد به مدت یک هفته ادامه داشته باشد.

کلاس‌های کارگاهی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزارخواهد شد. همچنین دانش آموزان مبتلا می‌تواند در فضای مجازی حضور داشته باشد.

حضور عوامل اجرایی به منظور نظارت بر امر آموزش غیرحضوری در ایام مذکور، وجهت پاسخگویی به دانش آموزان، اولیای و ارباب رجوع محترم در روز‌های هفته در مدارس الزامی است.

همچنین در این راستا مهدی محمدی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اعلام کرد.

رنگ بندی شهرستان‌ها از ۶ اسفندماه به این شرح است.

شهرستان‌های قرمز شامل کرمانشاه، اسلام آباد غرب، کنگاور، هرسین، سرپل ذهاب، پاوه و صحنه و شهرستان‌های نارنجی، ثلاث باباجانی، جوانرود، روانسر، سنقر و کلیایی قصرشیرین و گیلانغرب و دالاهو در وضعیت زرد است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار