مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد گفت: تفاهم‌نامه‌ توسعه فعالیت‌های قرآنی با آستان قدس رضوی و دانشگاه‌های مشهد به امضا رسید.
کد خبر: ۱۰۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 29 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمدهادی آقامحمدی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: از مهمترین اهداف جامعه قاریان قرآن مشهد تلاش در جهت فراگیرکردن آموزش قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن در سطوح مختلف سنی، تلاش در جهت ترویج فرهنگ قرآن کریم در سطح جامعه، شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی در رشته‌های حفظ و قرائت و طراوت بخشی به فضای فرهنگی جامعه با استفاده از جاذبه‌های بی‌بدیل قرآن‌کریم است.

وی با بیان اینکه مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن کریم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جامعه قاریان مشهد اسفند ماه سال 1373 فعالیت خود را آغاز کرده، افزود: این مرکز با هدف پرورش و تربیت نیروی متخصص و متعهد در جهت آموزش و تعلیم برنامه‌های قرآنی و دینی فعالیت خود را آغاز کرده است.

آقا محمدی تصریح‌کرد: در حال‌ حاضر 2 هزار و 200 نفر دانشجو در مشهد و 3 هزار دانشجو در شعب مختلف در رشته‌های تربیت مربی روان‌خوانی‌ و حفظ، تربیت مربی قرآن پیش دبستانی، تربیت مربی تجوید، وقف و ابتدا، تربیت مربی صوت، لحن و حفظ جامع قرآن‌کریم در شعب مشهد و سایر شعب مشغول به تحصیل هستند.

مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد با اشاره به اینکه 70 درصد دانشجویان مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن‌کریم خواهران هستند، عنوان‌کرد: به دانشجویان تحصیل کننده در این مرکز 42 تا 90 واحد درسی ارائه می‌شود.

وی به فعالیت مرکز آموزش نخبگان قرآنی در مشهد زیر نظر جامعه قاریان قرآن این شهر اشاره کرد و گفت: در این مرکز آموزش‌های قرآنی به صورت تخصصی به افرادی که دارای استعدادهای خاص در زمینه قرآن هستند زیر نظر اساتید برجسته به ارائه می‌شود.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه سرلوحه فعالیت جامعه قاریان مشهد مقدس بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی است، بیان‌کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی تفاهم‌نامه‌ای با آستان قدس رضوی و دانشگاه‌ها داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار