مدیر کل دامپزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در مراحل تهیه، انتقال و کشتار دام و توزیع و مصرف گوشت حاصل کشتار غیرمجاز مخاطرات فراوانی از جمله انتقال بیمار‌های مشترک بین دام و انسان وجود دارد که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ 21 February 2022

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به گرانی گوشت و تمایل مردم به خرید گوشت ارزانتر اظهار کرد: کشتار غیرمجاز در سطح شهر کرمانشاه و برخی شهرستان‌های استان به علت استقبال شهروندان روندی فزاینده دارد، بنابراین باید معضل غیر بهداشتی کشتار غیر مجاز دام هرچه سریعتر کنترل شود.

وی افزود: مدتی است تیمی متشکل از اجرائیات شهرداری، دامپزشکی، علوم پزشکی، محیط زیست، قوه قضائیه، نیروی انتظامی با محوریت فرمانداری در سطح شهر با متخلفان برخورد می‌کنند.

مدیر کل دامپزشکی کرمانشاه با بیان اینکه کشتار غیر مجاز دام به هیچ وجه مورد تایید ما نیست، خاطر نشان کرد: این عمل از نظر بهداشتی و شرعی پذیرفته نیست، افرادی که خارج از کشتارگاه اقدام به کشتار غیرمجاز دام و عرضه گوشت می‌کنند در حقیقت با عرضه غیربهداشتی گوشت موجبات شیوع و انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را فراهم می‌کنند.در برخی نقاط و حاشیه شهر‌ها کشتار غیرمجاز دام تبدیل به یک معضل بهداشتی شده که علاوه بر تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و ایجاد مخاطرات بهداشتی می‌شود، از چند جنبه دیگر نیز قابل بحث و بررسی است.

وی گفت: مردم باید بدانند احتمال ابتلا به بیماری‌های مشترک، بیماری‌های باکتریایی ویروسی از جمله تب مالت، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، هاری، انواع بیماری‌های انگلی حین کشتار و پس از کشتار در مکانی که ذبح انجام می‌شود به انسان قابل انتقال است.

حیدری تصریح کرد:کشتار دام در خارج از کشتارگاه و در معابر عمومی و شهری و منازل کلاً یک کار غیرفرهنگی است که نشان‌دهنده عدم رعایت اصول و مبانی نوین شهرنشینی است.

مدیر کل دامپزشکی استان بیان کرد: علاوه بر این از جنبه روان‌شناسی نیز ذبح دام در معابر عمومی و منازل در برابر چشم اطفال و کودکان تأثیر منفی بر روح و روان آنان می‌گذارد که با دیدن صحنه‌های کشتار دام که بعضاً با خشونت نیز صورت می‌گیرد آثار زیان‌بار روانی در کودکان ایجاد می‌کند و در درازمدت موجب ایجاد رفتار‌های خشونت‌بار در این افراد می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار