آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت اهمیت و جایگاه برجسته عدالت در قوانین اسلامی به گونه‌ای است که یکی از اصلی‌ترین اهداف بعثت انبیای الهی برقراری عدل و عدالت در جوامع بشری بوده است.
کد خبر: ۱۰۲۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ 20 February 2022

به گزارش تابناک قم، وی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد رضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور ب با اشاره به برنامه های پیامبر اسلام در توسعه عدالت در میان مسلمانان افزود: قوانین و احکام اسلام در راستای برقراری حق و عدالت در میان اقشار مختلف جامعه است که این یکی از امتیازهای دین مبین اسلام می‌باشد و به گواه تاریخ حضرت علی (ع) برترین اسوه عدالت پیشگان است.

 آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نامه حضرت علی به مالک اشتر، علم و تقوا را مهمترین شاخصه و معیار انتخاب قضات دانست و افزود: در گزینش قضات باید بهترین افراد به جهت تقوا و پاکدامنی و آگاهی به احکام و قوانین اسلام انتخاب شوند چرا که قضات نقش برجسته‌ای در اجرای احکام و قوانین اسلام و برقراری عدالت در جامعه دارند.

نوری همدانی در ادامه استفاده از علوم و دانش روز برای دستیابی و کشف حقیقت در امور قضایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در تربیت قضات آگاهی و دانش به علوم و فناوری روز که مرتبط با قضاوت است نیز لحاظ شود تا قضات در کنار خیرخواهی و تقوا بتوانند بر اساس عدالت حکم صادر کنند.

 وی خستگی ناپذیری و صبر در رسیدگی به پرونده‌های قضایی را مهم دانست و افزود: قضات باید با قاطعیت و خستگی ناپذیری در مقابل هنجارشکنی هایی که سبب نارضایتی افکار عمومی می‌شود، بایستند تا حقی از مردم ضایع نشود و با قاطعیت در هنگام صدور حکم حق و عدالت را در جامعه حکمفرما و از آرمان‌های اسلام و انقلاب صیانت کنند.

این مرجع تقلید در ادامه افزود: فلسفه انقلاب و هدف امام پیاده‌سازی احکام اسلام ناب محمدی بوده و است و رهبر معظم نیز در پی همین تفکر هستند تا اسلام ناب محمدی در جامعه پیاده شود، ما نباید به نام جشن پیروزی انقلاب و برگزاری جشنواره فیلم فجر شاهد هنجارشکنی و مطرح شدن مسائل خلاف شرع و خلاف اسلام باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش هنرمندان متعهد در جهت ترویج اسلام و آرمان‌های انقلاب گفت: هنرمندان ما اکثرا متدین و متعهد به آرمان‌های انقلاب هستند و نباید اشتباه یک فرد را به پای همه نوشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار