کاهش قابل توجه صدور پروانه ساختمانی در مروست موجب شده تا شهروندان اقدام به ساخت وساز غیراصولی وغیرمجاز کنند.
کد خبر: ۱۰۲۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 20 February 2022

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد ،حجت فلاحتي شهردار مروست گفت: اخيرا طبق بخشنامه ديوان عدالت اداري زمينهاي قولنامه ای وفاقد سند واز طرفي موضوع وقفيت شهرداري مروست را با مشکل صدور پروانه ساخت وساز روبرو کرده وباعث نارضايتي مردم شده است.کاهش قابل توجه صدور پروانه ساختمانی در مروست +فیلم

کارشناس ساختمان در مروست گفت:کاهش صدور پروانه های ساختمانی موجب شده تا مردم در ساخت و سازهای خود اصول ایمنی را رعایت نکنند که این امر بسیار خطر ناک است .

نماینده مردم مروست در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل سند که مربوط به رای دیوان عدالت اداری است مبنی بر دادن پروانه در ازای داشتن سند تک برگ همه کشور را با مشکل روبرو کرده است .


صیاغیان افزود:البته مردم مروست علاوه بر این مشکل، مشکلی مضاعف هم دارند، چون ۹۰ درصد زمین‌ها قولنامه‌ای است و باید مسئولان بصورت موقت راهکاری بیندیشند که مردم بتوانند پروانه ساخت و ساز و سند بگیرند.


وی ادامه داد: باید سازوکاری ایجاد کرد تا منابع طبیعی، اموراراضی، مسکن و شهرسازی و شهرداری کمک کنند که مردم بتوانند پروانه راحت بگیرند.


نماینده مردم مروست ادامه داد:از مسئولان می‌خواهیم مشکل آب زمین معوض آستان قدس را در خارج از شهر هم رفع کنند تا آن‌ها بتوانند، گلخانه ایجاد کنند و زمین‌های مروست نیز خلع ید شود.


صباغیان ابراز امیدواری کرد:با درایت مسئولان این مشکل رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار