کل واکسن تزریقی مجموع دز اول و دوم ۵ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۴۰۸ دز بوده که حدود ۹۷ درصد از افراد بالای ۱۲سال دز اول را دریافت کرده و ۹۱،۵ درصد ۲دز و ۴۸.۵درصد از افراد بالای ۱۸ سال نیز دز سوم را تزریق کرده اند.
کد خبر: ۱۰۲۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ 17 February 2022

به گزارش تابناک مازندران ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از ابتدای پاندومی کرونا تاکنون ۳۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر مبتلا داشته ایم که از این تعداد ۱۱۶هزار و ۵۹۹ نفر به واسطه این ویروس در بیمارستان‌های مازندران بستری شدند که تعداد ۵ هزار ۹۴۷ نفر از این آمار زیر ۱۲ سال هستند.


دکتر سیمین بابایی با بیان اینکه در این پیک، سویه غالب امیکرون است افزود: واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا حد زیادی می‌تواند از شیوع گسترده این سویه جلوگیری کند.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد آمار واکسن‌های تزریقی در استان نیز خاطرنشان کرد: کل واکسن تزریقی مجموع دز اول و دوم ۵ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۴۰۸ دز بوده که حدود ۹۷ درصد از افراد بالای ۱۲سال دز اول را دریافت کرده و ۹۱،۵ درصد ۲دز و ۴۸.۵درصد از افراد بالای ۱۸ سال نیز دز سوم را تزریق کرده اند.


دکتر بابایی در مورد اینکه چند درصد افراد واکسن نزده اند نیز افزود: کودکان زیر ۱۲سال هنوز واکسینه نشده اند، اما سنین بین ۲۰تا ۴۰سال نیز درصد زیادی از واکسینه نشده‌های ما هستند هرچند باید گفت ۹۶درصد از افراد بالای ۶۰سال استان واکسن‌های خود را تزریق کرده اند. وی در مورد تاثیر واکسیناسیون در روند کاهشی کرونا گفت: براساس آمار، در پیک ششم بیشتر کودکان که واکسینه نشده اند درگیر بیماری امیکرون شدند، ولی افراد بالای ۱۲سالی که هر ۳دز را دریافت کرده اند یا به بیماری مبتلا نشده اند یا بیماری آن‌ها بسیار خفیف بوده است.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مازندران به زیر ۵۰درصد رسیده است، تصریح کرد: اگر همین روند ادامه یابد در روز‌های سال جدید با محدودیت‌های کرونایی روبرو خواهیم شد، اما برآورد ما این است که تا نزدیک عید از پیک امیکرون خارج شویم و شهر‌های قرمز به سمت رنگ زرد برود.


دکتر بابایی در مورد بازگشایی مدارس و افزایش بیماری امیکرون نیز گفت: تجربه دو ساله ما نشان داده هرچقدر جمعیت بیشتر باشد میزان ابتلا بالا می‌رود، در مدارس نیز این تجمع‌ها سبب شیوع گسترده امیکرون خواهد شد.

 

در استان مازندران ؛ دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل فعالند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار