کتاب اشعار شاعر معاصر و آیینی یزد با عنوان «چارانه‌های بیداری» و با موضوع آخرت منتشر شد.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ 16 February 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، کتاب «چارانه‌های بیداری» ششمین مجموعه شعر از شاعر پیشکسوت و آئینی استان یزد؛ سید فضل الله طباطبایی ندوشن (امید) توسط انتشارات یادداشت نو استان یزد، به زیور طبع آراسته شد.

«چارانه‌های بیداری» رباعیاتی با الهام از حدیث حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام «النّاسُ نِیام فاذا ماتوا اِنتبهوا» یعنی مردم در خوابند؛ چون بمیرند بیدار شوند، انتخاب شده است.


چارانه‌ها (چهار مصرع) یا همان رباعیات که موضوع کتاب درباره «سفر آخرت» و حاوی ۱۶۴ رباعی و ۱۴ غزل بوده و شاعر در این کتاب با نگاهی مثبت و متفاوت از نگاه دیگران به مرگ نگریسته است.


طباطبایی ندوشن، با بهره‌وری از معارف دینی و آموزه‌های وحیانی، حرف‌های شنیدنی فراوانی را به ارمغان آورده است و در نوع خود کاری خواندنی و قابل تحسین انجام داده است.


این کتاب در ۸۶ صفحه و در قطع رقعی به چاپ رسید و علاقه‌مندان برای مطالعه این کتاب می‌توانند به دفتر انتشارات واقع در کوچه چهارم خیابان دهم فروردین مراجعه نمایند.


از این شاعر قبل از این پنج مجموعه شعر با نام‌های «لحظه‌های سبز» ناشر انجمن شعر و ادب ولایت استان یزد، «آبی احساس» انتشارات براثا، یزد، «همسایه سکوت» انتشارات سوره مهر تهران، «کوچه‌های روبرو» انتشارات کوثر ولایت، یزد و «پاییز تبسم» انتشارات سوره مهر تهران به زیور طبع آراسته شده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها: انتشار ، کتاب ، آخرت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار