معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: پویش «#هواداریم» همزمان با ایام مبارک نیمه شعبان با شعار «به عشق مهدی هواداریم» راه اندازی می شود.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ 10 February 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم گفت: این پویش همگانی حوزه های مختلف فردی و اجتماعی را در برمی گیرد، از جمله اینکه هوای دلم، چشمم، خانواده ام، همسایه ام، فقرا و نیازمندان و کشورم را دارم.

وی با بیان اینکه در تمامی برنامه ها و جشن های نیمه شعبان، باید زندگی مهدوی را در جامعه تسری دهیم، خاطرنشان کرد: پلتفرم های مختلف خدماتی و اجتماعی و سازمان ها و نهادهای مختلف برای اجرای این پویش اعلام آمادگی کرده اند که امیدواریم نتایج مطلوبی به دنبال داشته باشد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران برنامه ها، آیین ها و جشن های مختلف در این مسجد در دهه مهدویت را مورد توجه قرار داد و گفت: ۵ استان و ۴ کشور در برگزاری ۱۳ شب جشن در مسجد جمکران اعلام آمادگی کرده اند و برنامه های هماهنگ شده بسیار گسترده است.

وی همچنین از برگزاری پیاده روی عاشقان و اراداتمندان به حضرت ولیعصر(عج) در بلوار پیامبر اعظم(ص) در روز نیمه شعبان خبر داد و گفت: این پیاده روی به گلریزان برای رفع مشکلات خانواده ها که یک اقدام ارزشمند برای گره گشایی از کار مردم است ختم می شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه پایان سال جاری با سفرهای نوروزی، سفرهای پیش از ماه رمضان و نیمه شعبان مصادف شده است، تصریح کرد: ستاد تسهیلات زائرین با رویکرد استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی، به صورت منظم و مستمر جلسات خود را تشکیل داده است.

ابوالقاسم مقیمی با اشاره به برخی از برنامه ها و جشن های ایام نیمه شعبان در شهر مقدس قم، از اهتمام جدی به مباحث فرهنگی و عقیدتی، مباحث خانواده و رعایت دستورالعمل های بهداشتی خبر داد و گفت: دستگاههای فرهنگی باید برای جذب اعتبارات ملی تلاش بیشتری داشته باشند و زیرساخت های لازم برای پذیرایی از انبوه زائران در این خطه مقدس را فراهم بیاورند.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه شهر مقدس قم در برگزاری راهپیمایی باشکوه خودرویی، الگوی دیگر شهرهاست، اظهار داشت: حضور راکبان موتورسیکلت با مسؤولیت سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) و از تقاطع آذر و بلوار عماریاسر بوده و حضور خودروسوارها نیز از هر سه مسیر راهپیمایی با مسؤولیت نیروی انتظامی خواهد بود.

نصرت الله لطفی با اشاره به شروع راهپیمایی خودرویی از ساعت ۹:۳۰، از برگزاری بزرگترین نورافشانی کشور در شب ۲۲ بهمن در شهر قم خبر داد و گفت: باید اقلام تبلیغاتی به صورت گسترده در اختیار راهپیمایی کنندگان خودرویی قرار بگیرد و همه دستگاهها تمامی امکانات و تجهیزات خود را به میدان بیاورند.

دویست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم با حضور آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاهها و نهادهای فرهنگی ذیربط در سالن همایش های شهید آوینی(ره) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار