همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر چهار طرح عمرانی، آموزشی، کشاورزی و ارتباطی با ۲۵۴ میلیارد تومان اعتبار یکشنبه در شهرستان دشتی استان بوشهر افتتاح و اجرایی شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 06 February 2022

 

به گزارش تابناک بوشهر، معاون عمرانی استاندار بوشهر روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه‌ ۲۰۰ کیلوواتی خورشیدی شهرستان دشتی گفت: این نیروگاه خورشیدی در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع در شهرک صنعتی این شهرستان احداث می‌شود.

محمد هادی رستمیان افزود: برای ساخت این نیروگاه خورشیدی چهار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اضافه کرد: حمایت از ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی از اولویت‌ها و سیاست مدیریت ارشد استان بوشهر است.

رستمیان یادآور شد: استفاده از برق خورشیدی به عنوان پاک‌ترین، سالم‌ترین، بهترین و مقرون به صرفه ترین انرژی در شهرستان دشتی به شمار می‌رود و رونق خوبی به خود گرفته است.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر افزود: از سال ۹۷ احداث نیروگاه خورشیدی در شهرستان دشتی آغاز و تا امروز سه هزارو ۲۰۰ کیلووات به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود با حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش تا پایان سال ۱۴۰۱ ظرفیت تولید انرژی خورشیدی به نحو مطلوبی در این استان افزایش یابد.

رستمیان افزود: آماده هر نوع همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث و راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در تمام نقاط استان بوشهر هستیم.

وی همچنین در آیین بهره برداری از مدرسه زنده یاد حاج مختار زارعی در شهر خورموج گفت: این مدرسه خیرساز در زمینی به مساحت یکهزار و ۴۰۰ مترمربع و با پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار احداث شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در باره طرح توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در شهرستان دشتی گفت: این طرح گلخانه ای در زمینی به مساحت پنج هزار و ۱۲۰ مترمربع و با سرمایه‌گذاری ۲میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

وی ادامه داد: این واحد گلخانه ظرفیت تولید پنج میلیون قطعه نشاء و ۱۲۰ تن محصول را دارد.

 آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۱۴۰ میلیارد تومان پروژه‌ مخابراتی از دیگر پروژه‌های شهرستان دشتی است. 

همچنین پروژه ۱۴۴ واحدی نهضت ملی جهش تولید مسکن دشتی که در زمینی به مساحت یک هکتار در ۲۴ بلوک ۶ واحدی در سه طبقه اجرا شده است و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیز از سوی معاون امور عمرانی استاندار بوشهر  مورد بازدید قرار گرفت.

همچنین  استاندار بوشهر نیز روز یکشنبه با حضور در دشتی از ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی این شهرستان بازدید و در جریان روند اجرای آنها قرار گرفت.

احمد محمدی زاده با توجه به اهمیت موضوع تامین آب در استان بوشهر از سدهای قیزقلعه و دشت پلینگ شهرستان دشتی بازدید و در جریان آخرین روند اجرایی این سدها قرار گرفت.

استاندار بوشهر همچنین از نیروگاه خورشیدی دشت پلنگ شهرستان دشتی به عنوان یکی از قطب‌های تولیدی انرژِی خورشیدی در این استان بازدید کرد.

وی همچنین با توجه به ظرفیت شهرستان دشتی در بخش کشاورزی از کنارستان مودت در این شهرستان بازدید و دستور لازم برای پیگیری و رفع مشکلات موجود کشاورزان منطقه را صادر کرد.

چهار طرح عمرانی و آموزشی در دشتی افتتاح و اجرا شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار