پس از فحاشی تماشاگران ارومیه در جریان بازی هراز آمل و نماینده ارومیه این پرسش مطرح شد که آیا قطع بازی توسط داور قانونی بوده‌است؟
کد خبر: ۱۰۲۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸ 26 January 2022

به گزارش تابناک مازندران، پس از فحاشی تماشاگران ارومیه در جریان بازی هراز آمل و نماینده ارومیه این پرسش مطرح شد که آیا قطع بازی توسط داور قانونی بوده‌است؟

طبق قوانین فدراسیون جهانی، قطع بازی به دلیل فحاشی هواداران فقط توسط داور اول امکان پذیر است.
 دیدار دو تیم آذرباتری ارومیه و هراز آمل از هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال در شرایطی نیمه تمام ماند که ناظر بازی در ست دوم بازی اجازه ادامه آن را نداد و از داور اول خواست جایگاه خود را ترک کند و بازی را قطع کرد. روز گذشته جلسه کمیته انضباطی پیرامون اتفاقات این بازی برگزار شد و باید دید چه زمانی رای مربوط به این دیدار اعلام می‌شود؛ هر چند شنیده می‌شود کمیته انضباطی رای به بازنده شدن آذرباتری در این دیدار دارد؛ اما سوال این است که آیا این رای با قوانین جهانی مطابقت دارد؟

در قوانین بین‌المللی مربوط به مسابقات والیبال، مزاحمت‌هاری محیطی و خارجی هم در نظر گرفته شده که در چنین شرایطی تنها داور می‌تواند بازی را قطعی کند؛ اما در بازی آذرباتری با هراز ناظر بازی با استناد به بندی در آیین‌نامه سازمان لیگ اقدام به قطع بازی کرده است؛ در حالی که طبق قوانین جهانی وی اجازه انجام این کار را نداشته است.

در چنین شرایطی قوانین جهانی نسبت به آیین‌نامه داخلی لیگ‌های داخلی کشورها اولویت دارد و به همین خاطر محکومیت آذرباتری با قوانین جهانی در تضاد است. آیین‌نامه فعلی لیگ در زمان ریاست منوچهر پورحسن در سازمان لیگ فدراسیون والیبال نوشته شده است؛ آیین‌نامه‌ای که ایرادهای زیادی دارد و با قوانین جهانی همخوانی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار