نماینده یزد در مجلس:
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استفاده از کارت هوشمند ملی جایگاه خود را در کشور به دست نیاورد، گفت: خدمات مختلف اجتماعی باید از طریق این کارت به شهروندان ارایه شود.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ 21 January 2022

به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی دفتر این نماینده، محمدصالح جوکار در دیدار با مدیرکل و جمعی از مدیران ثبت احوال استان یزد افزود: کارت هوشمند ملی جایگاه واقعی که برای آن تعریف شد را هنوز نتوانست در کشور به دست آورد.

وی تصریح کرد: این کارت قرار بود کاربری‌های مختلفی داشته باشد در صورتی که همین الان اگر کارت را به دستگاه یا اداره‌ای ارایه کنیم درخواست کپی از آن می‌کنند درحالی که این نقص و مشکل به حساب می‌آید و نباید این طور باشد.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کد ملی نشان هویت فرد و شخص است، خاطرنشان کرد: اگر شخصی به جایی مراجعه و کد ملی خود را ارایه کرد باید تمامی مسایل مرتبط با وی مشخص باشد.

جوکار بیان کرد: به نظر می رسد هنوز پایگاه داده ثبت احوال لینک و ارتباط خود را با دیگر دستگاه ها به درستی برقرار نکرد و مشکل اصلی در همین است که هماهنگی لازم در میان دستگاه‌های مختلف در بهره‌برداری از این پایگاه داده وجود ندارد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن میبد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع در اختیار ثبت احوال است که بتواند زیرساخت های لازم را برای پایگاه داده خود فراهم کند و ظرفیت‌های لازم و توانمندی هایی که باید در درون کارت باشد را در سیستم طراحی و زمینه استفاده از آن را در تمامی دستگاه ها فراهم کند.

جوکار با اشاره به اینکه الان هر فردی کارت های متعددی از قبیل کارت‌ بانکی، سوخت و دیگر کارت‌های شناسایی را در اختیار دارد گفت: اصلا نباید به این صورت باشد و هر فرد باید فقط یک کارت داشته باشد و بتواند از همین کارت ملی تمامی خدمات و بهره های لازم را ببرد.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این زمینه تمامی دستگاه‌ها و نهادها از جمله اداری و بانک ها همکاری و همراهی لازم را انجام دهند.

جوکار افزود: اطلاعات جمعیتی کشور حتما باید در سازمان ثبت احوال تمرکز پیدا کند و اینطور نباشد که هر سازمانی برای خود آماری داشته باشد و باید آمار دقیق، شفاف و روشن باشد تا بتوان بر اساس آن تحلیل درستی در حوزه های مختلف ارایه کرد.

استان یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار