رئیس سازمان محیط زیست:
رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: در حال حاضر اصلی ترین و جدی ترین مطالبه مردم در سراسر کشور، کاهش آلاینده های هواست.
کد خبر: ۱۰۲۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 20 January 2022

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه ظهر پنج شنبه در گردهمایی مسئولان محیط زیست واحدهای صنعتی و تجلیل برترین‌های این بخش به مناسبت هفته هوای پاک اظهار داشت: در حال حاضر عمده مطالبه مردم کاهش آلایندگی‌ها و حرکت به سمت صنایع کم آلاینده و پاک است و هر مسئولی که در این زمینه فعالیتی انجام دهد، ماندگار خواهد شد.

سلاجقه افزود: محیط زیست همه اجزای مجموعه حیات را در خود قرار داده و باید با توجه به محیط زیست همه فعالیت‌ها انجام شود چون با زندگی مردم در ارتباط است و در دولت سیزدهم سمت و سو به این است که هم محیط زیست حفظ شده و هم فعالیت‌های اقتصادی با توجه به رویکرد محیط زیستی ادامه یابد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به اینکه صنایع و معادن از آب، خاک و فضای عمومی استفاده می‌کنند در بسیاری از موارد قابل قیمت گذاری نیست و لذا باید آورده‌ای برای مردم داشته باشد و محیط زیست و توسعه پایدار همراه با محیط زیست را حمایت می‌کنیم.

سلاجقه افزود: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در سال ۹۴ که در ۱۴ بند ابلاغ فرمودند بسیاری از این موارد مطرح شده و در این دولت به این سمت حرکت شده که اهتمام ویژه ای برای اجرای قانون وجود خواهد داشت و شعار نمی‌دهیم.

وی گفت: استان یزد به عنوان الگویی می‌تواند مطرح شود که با استفاده از دانش بومی و فرهنگ غنی خود و بارش ۹۴ میلی متری سالیانه توانسته تمدنی بسیار بزرگ و انسان‌هایی بسیار شریف را پرورش دهد و می‌توان با همراه نمودن این دانش بومی با علم روز بسیاری از مشکلات را حل کرد و یزدی‌ها از کمترین امکانات بیشترین استفاده را داشته‌اند که قنات بعنوان پیشترفته ترین تکنولوژی عصر حاضر در مناطق خشک و نیمه خشک یکی از این موارد است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: خوشبختانه استان یزد پیشرو بوده و اگر صنایع از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنند و با محیط زیست همگام شوند هم صنعت کار خود را بدون آلایندگی خواهد داشت و هم ضرر کمتری برای میحط زیست و مردم خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار