معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان: وظیفه شناسایی و تعیین نوع و شدت معلولیت بر عهده پزشکان سازمان است.
کد خبر: ۱۰۲۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 16 January 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، ناصر صباغ زادگان در دوره آموزش پزشکان و کارشناسان همکار طرح رصد تعیین شیوع معلولیت که در مرکز تحقیقات ژنتیک میبد برگزار شد، گفت: این طرح در دو ماه پایانی امسال یعنی بهمن و اسفند به اجرا درمی آید و طی آن ۷۰ کارشناس و پزشک آموزش دیده مشارکت خواهند داشت.


وی رصد تعیین شیوع معلولیت را از طرح‌های نوین در کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به جمعیت خوشه‌ای تعیین شده در استان یزد، اطلاعات ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر که دچار ناتوانی و نقص آسیبی در عملکرد خود هستند، به وسیله پرسشنامه مورد ارزیابی قرار گرفته و افرادی که در گروه هدف قرار می‌گیرند، به پزشک ارجاع داده می‌شوند.


معاون پیشگیری سازمان بهزیستی ادامه داد: پزشکان وظیفه شناسایی نوع و شدت معلولیت این افراد را دارند و همه این اطلاعات در سامانه رصد معلولیت ثبت خواهد شد.


صباغ زادگان با بیان اینکه هدف این طرح نشان دادن دلایل شیوع معلولیت در استان و شناسایی مهمترین دلایل بروز آسیب برای افراد و درصد پیشگیری ثانوی از ورود معلولیت است، تصریح کرد: سرانجام مشخص می‌شود که دلایل بروز شیوع معلولیت در استان چیست، مساله‌ای که می‌تواند به عنوان سیاست پیشگیری از بروز معلولیت‌ها در استان مورد توجه قرار گیرد.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲۳ هزار و ۴۰۰ نفر در استان دچار انواع معلولیت‌ها هستند که با مراجعه به سازمان بهزیستی توسط کمیسیون تشخیص معلولیت سازمان و تشکیل پرونده، تحت پوشش خدمات توانبخشی سازمان قرار گرفته اند.

برچسب ها: معلولیت ، بهزیستی ، پزشکان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار