رئیس پلیس فتا استان یزد از اجرای پویش کودکان سایبری در استان با هدف ارتقاء سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و موثر از فضای مجازی در خانواده‌ها و راهکارهای اثربخش برای ایمن سازی فرزندان در این فضا خبر داد .
کد خبر: ۱۰۲۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷ 16 January 2022

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» در تشریح این خبر گفت: همزمان با آغاز پویش کودکان سایبری در سراسر کشور در استان یزد نیز این پویش از ۲۵ دی آغاز و تا ۳۰ دی ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به حضور کودکان در فضای مجازی و در راستای ارتقاء آگاهی های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح استفاده دانش آموزان از این فضا و همچنین برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از استفاده ناصحیح از فضای مجازی برای کودکان می‌طلبد که والدین به این پویش توجه ویژه‌ای داشته باشند و در کاهش شکاف دیجیتال بین خود و کودکان تلاش کنند.

وی با بیان این که پلیس فتا حامی کودکان در فضای مجازی است، بیان کرد: کودکان برای استفاده از فضای مجازی باید دانش و مهارت‌های لازم را کسب کنند و تمام متولیان امر هم در این خصوص همکاری لازم را داشته و حساسیت اجتماعی نسبت به وضعیت کودکان در فضای مجازی افزایش دهند تا کودکان با شناخت درستی از این فضا گرفتار آسیب‌ها نشوند.

این مقام سایبری ادامه داد: امیدواریم با اجرای طرح پویش کودکان سایبری به اهدافی نظیر ارتقاء سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و موثر از فضای مجازی در خانواده ها و راهکارهای اثربخش برای ایمن سازی فرزندان در این فضا به منظور بهره مندی بیشتر از فرصتها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرایم سایبری در کشور و همچنین افزایش سطح توجه جامعه و رسانه ها به موضوع کودکان سایبری دست یابیم.

سرهنگ ابوطالبی به تمام والدین توصیه کرد: کودکان و نوجوانان خیلی سریع فناوری‌های جدید را یاد می‌گیرند و با آن آشنا می شوند پس سعی کنید اطلاعات خود را در مورد فضای مجازی و فناوری‌های جدید به روز نگه دارید و حتما کودکان خود را در فضای مجازی تنها نگذارید.

رئیس پلیس فتا استان در پایان گفت: هموطنان می‌توانند برای بهره برداری از محتواهای تولید شده در تمامی حوزه‌های سایبری بخصوص مطالب تولید شده با موضوع کودکان سایبری به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir/CYBERKIDS مراجعه و با همراهی این پلیس در این پویش حامی کودکان در فضای مجازی باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار