سرپرست فرمانداری اردکان گفت: نظارت بر عملکرد نانوایی‌های این شهرستان و تولید کمی و کیفی نان آنها تشدید می‌شود .
کد خبر: ۱۰۲۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 15 January 2022

به گزارش ایرنا ، کمال حلوایی روز شنبه در نشست شورای آرد و نان شهرستان، بر تشدید نظارت تیم‌های بازرسی مشترک بر نحوه توزیع آرد و کیفیت تولید و عرضه نان در سطح شهرستان تاکید و افزود: بهبود کمی و کیفی پخت نان مورد انتظار مردم است و با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، تشدید بازرسی و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و کیفیت نان تولیدی یک ضرورت به شمار می رود.

رییس شورای آرد و نان شهرستان اردکان بر مشارکت بیش از پیش سازمان‌های صمت، تعزیرات حکومتی، جهادکشاورزی، اتحادیه نانوایان و شبکه بهداشت در راستای تشدید نظارت بر کیفیت تولید نان در شهرستان تاکید و اضافه کرد : سهمیه آرد نانوایی‌های مناطق و محلات شهرستان و بخش‌های شهرستان بر اساس سرانه جمعیتی مناطق و محلات شهر و روستا و بر اساس مهاجرت‌های صورت گرفته انجام پذیرد.

حلوایی همچنین بر ضرورت بهبود کیفی و کمی آرد و نان اشاره کرد و افزود: ساز و کار بازرسی از نانوایی‌ها توسط دستگاه‌های نظارت بایستی به گونه‌ای تعریف شود که بازدیدها در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر و پرتعدادتر انجام و رسیدگی به گزارشات تخلف و برخورد قاطع با متخلفان در اولویت قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری اردکان در ادامه با اشاره به میزان پخت و توجه به کیفیت نان تولیدی در نانوایی‌ها افزود: جهت جلوگیری از عرضه غیرقانونی و خارج از شبکه آرد، لازم است بازرسی‌های اتحادیه از واحدهای خبازی به صورت مستمر و مضاعف صورت پذیرد.

هم اکنون ۱۵۰ واحد صنفی در مناطق شهری و روستایی اردکان فعال است و این شهرستان ۱۳۵ هزار نفری که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار