شهرستان صنعتی اردکان در حالی طی ماه‌های اخیر، روزهای زیادی را با شرایط خطرناک آلودگی هوا سپری کرده و می‌کند که مسئولان استان و این شهرستان هنوز هیچ واکنش خاص و فوری در رابطه با اعمال محدودیت‌ها یا ارائه راهکاری برای برون رفت از این وضعیت مطرح نکرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ 10 January 2022

اردکان شهرستانی واقع شده در شمال استان یزد و در فاصله ۶۰ کیلومتری از مرکز این استان کویری است که در سال جاری، تقریباً بیش از نیمی از روزهای سال را به دلیل آلایندگی‌های صنعتی با شرایطی ناسالم سپری کرده است.

شاخص کیفی هوای این شهرستان در اغلب روزهای ماه جاری بنا بر اعلام نمایشگرهای سطح این شهر همواره در وضعیت ناسالم و گاهاً خطرناک برای گروه‌های حساس جامعه بوده است.

این شرایط در آذرماه به حدی بحرانی شد که به دنبال برگزاری جلسه کمیته اضطرار آلایندگی و برقراری شاخص ناسالم هوا برای گروه‌های حساس، «مصطفی پوردهقان» فرماندار وقت اردکان دستور تعطیلی کلیه مدارس بخش مرکزی شهرستان شامل شهرهای احمدآباد و روستاهای ترک آباد و چاه‌افضل را به مدت چند روز صادر کرد.

به گزارش ایسنا، طی روز گذشته شاخص کیفیت هوای اردکان ۱۹۶ و ابتدای صبح امروز دوشنبه ۲۰ دی ماه، ۱۶۲ یعنی در وضعیت ناسالم قرار داشته که حساسیت و اهمیت توجه به این موضوع را نشان می دهد و باید دید مسئولان استان و این شهرستان چه تمهیدی برای گذر از این روزهای آلوده که وضعیتی بسیار خطرناک را برای افراد مسن و کودکان ایجاد کرده، در نظر خواهند گرفت.

منبع: ایسنا
برچسب ها: آلودگی ، اردکان ، صنعتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار