آیت‌الله حسین نوری همدانی ۱۹ دی‌ماه را از روزهای مهم و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی ایران دانست و بر ضرورت گرامیداشت این روز تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۲۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 09 January 2022

به گزارش تابناک قم، این مرجع تقلید در دیدار با استادان بسیجی حوزه علمیه قم با گرامیداشت سالروز همچنین تصریح کرد: از آغاز انبیا الهی همواره در مقابل استبداد و استکبار به نبرد برخاسته و مردم را به سعادت و رستگاری دعوت، و در این مسیر سختی‌ها و مصایب را نیز تحمل کردند و همواره در مسیر پیامبران گام نهادند تا مردم را از استبداد و استکبار رهایی بخشند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه به بیان ابعاد شخصیتی بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: امام راحل یک ذخیره الهی بود که توانست با قیام خود هم استبداد داخلی و هم استکبار جهانی را شکست دهد و دست آنان را از این سرزمین کوتاه کند و استقلال و آزادی را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورد.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به گوناگون شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: معنویت امام و توکل ایشان یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های ایشان بود، که توانست ملت ایران را بیدار و در مقابل استکبار جهانی بسیج کند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اهمیت انقلاب اسلامی در زمان معاصر تصریح کرد: امام راحل اسلام را در سطح جهان زنده کرد، از این رو تمامی محرومان و مستضعفان چشم به نظام مقدس اسلامی ایران دوخته‌اند و ما باید شکوه و عظمت انقلاب اسلامی را حفظ کنیم و در مقابل فتنه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

 این مرجع تقلید جنگ تحمیلی را نمونه‌ای از فتنه‌انگیزی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمنان با حیله‌های گوناگون مسلمانان را در کشورهای مختلف به جان هم انداخته‌اند و فتنه‌های متعددی میان مسلمانان ایجاد می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار