امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان یزد در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه کشور : سبک و شیوه زندگی جوانان با توجه به فضای مجازی در حال تغییر است.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ 10 December 2021

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری گفت: گسلی در جامعه بین مردم و جامعه دینی اتفاق افتاده و فکر و نحوه آموزش جوانان در حال تغییر است.فضای خالی جامعه با فضای مجازی پر شده است

وی ادامه داد: این یک تلنگری برای ما به شمار می‌آید تا کادرسازی‌های خود را متحول سازیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: فضای خالی جامعه با فضای مجازی پرشده و جوانان با این فضا انس می‌گیرند در حالی که سبک و شیوه زندگی آن‌ها نیز درحال تغییر است.

ناصری ادامه داد: اصل تدین، تفکر و تعقل باید در آموزش دیده شود و جوانان ما با این سه اصل مانوس شوند تا بتوانیم در مسائل آموزشی تغییر و تحول و جذب جوانان را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بعد از کرونا گسلی در جامعه بین مردم و جامعه دینی و علمی و روحانیت ایجاد شده است، افزود: متاسفانه، چون از اول انقلاب فکری به حال آموزش نسل جوان نبودیم، نتوانستیم فراگیر کار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: درصد کمی از جامعه در اختیار جامعه دینی قرار دارد که نیازمند فعالیت جدی حوزه علمیه در این خصوص است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۶۰ هزار دانش آموز در استان یزد داریم، اظهار داشت: متاسفانه ۱۰ هزار نفر از این دانش آموزان با مساجد و هیئات و مجموعه‌های مذهبی فعالیت دارند و ۲۵۰ هزار نفر خیلی ارتباطی با این مجموعه‌ها ندارند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه و مسئولان کشور برای بقای انقلاب و گسترش فعالیت‌ها و جذب جوانان باید برنامه‌ریزی جدی و دقیق داشته باشند تا بتوان ارتباط موثر و مفیدی با جوانان برقرار کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد تأکید کرد: متاسفانه دشمن در حال استفاده از گسل ایجاد شده بین جوانان و مردم با جامعه دینی است که می‌تواند مسئله‌ساز و مشکل‌ساز برای جمهوری اسلامی شود.

ناصری افزود: حوزه‌های علمیه می‌توانند در راستای جذب جوانان به سمت و سوی مجموعه‌های دینی برنامه‌ریزی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید به بحث آموزش‌وپرورش توجه داشته باشد و نگاه تحول را در آن به‌صورت جدی پیگیری کند، زیرا تفکر، تدین و تعقل باید در بین دانش آموزان موج بزند، ولی چون نوع آموزش انگلیسی و وارداتی است، شاهد این اصول اساسی نیستیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه دشمن در بحث جمعیت توانسته به اهداف شوم خود دست یابد، افزود: حوزه علمیه باید در این بحث نیز ورود کند و برنامه‌هایی را به مسئولان ارائه سازد تا کشور از این چالش رهایی یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار