رئیس آموزش و پرورش استثنایی یزد: دانش‌آموزان استثنایی به لحاظ نوع معلولیتی که دارند، نیازمند خدمات توانبخشی خاصی هستند که باید در مدرسه به آن‌ها ارائه شود.
کد خبر: ۱۰۱۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ 05 December 2021

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مصطفی پایدار، در مراسم تجلیل از خیران آموزشی بافق گفت‌: حدود سه هزار دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه، در بیش از ۳۳ آموزشگاه مستقل و تلفیقی در استان یزد، مشغول به تحصیل هستند.

وی،افزود: مهم‌ترین مشکل این دانش‌آموزان، در حوزه خدمات توانبخشی است و به لحاظ نوع معلولیتی که در زمینه گفتاری یا جسمی-حرکتی دارند، نیازمند خدمات توانبخشی خاصی هستند که باید در مدرسه به آن‌ها ارائه شود.

پایدار بیان داشت: قرار است در قالب طرح حمایتی، بخشی از نیاز‌های درمانی و پزشکی این دسته از دانش‌آموزان، تأمین شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی یزد خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان در حوزه‌های درسی، ورزشی و فرهنگی موفقیت‌هایی داشتند و توانستند در مسابقات قرآنی و همچنین در کنکور رتبه‌های شاخص کشوری کسب کنند.

قاسم‌زاده رئیس آموزش و پرورش بافق نیز گفت: از ۱۲ هزار دانش‌آموز این شهرستان، ۳۶ دانش‌آموز، با نیاز‌های ویژه و در آموزشگاه استثنایی امید در سه مقطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

وی، افزود: به دلیل قدمت ساختمان آموزشگاه استثنایی امید، قرار است یکی از پنج آموزشگاه خیری در حال ساخت در بافق، به این آموزشگاه تعلق بگیرد.

قاسم‌زاده ادامه داد: مشکل دیگر این آموزشگاه، کمبود نیرو است و به گفتار درمان، کاردرمان و مراقب سلامت نیاز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار