پس از وقوع آتش سوزی دیروز در ارتفاعات مانشت ،امروز آتش بخش هایی از جنگل های ارتفاعات روستای آگره بید در بخش سراب میمه از توابع شهرستان دهلران را در بر گرفت.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 24 September 2015
پس از وقوع آتش سوزی دیروز در ارتفاعات مانشت ،امروز آتش بخش هایی از جنگل های ارتفاعات روستای آگره بید در بخش سراب میمه از توابع شهرستان دهلران را در بر گرفت.
فرماندار دهلران در این خصوص می گوید: آتش سوزی ساعتی پیش و در سطح 5 هکتار از جنگل های ارتفاعات روستای آگره بید بوقوع پیوسته است.
به گزارش تابناک ایلام ،امیدعلی سبزی بااعلام این خبراظهار کرد: بلافاصله پس از اطلاع از این حریق، همه امکانات برای اطفای حریق در محل بکار گرفته شد.
وی با اشاره به اقدامات مجموعه بخشداری های سراب میمه و زرین آباد و ادارات و نیروهای مردمی و بسیج منطقه برای مهار آتش سوزی، گفت: تلاش برای مهار این آتش سوزی ادامه دارد.
سبزی افزود: با توجه به حجم زیاد علفزار، بوته ها و درختان بلوط در منطقه، تلاش می شود با بکارگیری امکانات از گسترش آتش سوزی جلوگیری بعمل آید.
به گفته وی، هم اکنون نیروهای مردمی، امدادی، منابع طبیعی، بسیج و سپاه، ادارات بخش های زرین آباد و میمه، شهرداری سراب میمه با جدیت مشغول مهار حریق هستند که امیدواریم با توجه به پای کار بودن ادارات و نیروهای مردمی این آتش سوزی بسرعت مهار شود.
فرماندار دهلران از برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان در راستای تدابیر لازم برای مهار این آتش سوزی خبر داد و گفت: این جلسه به منظور تسهیل در مهار آتش سوزی با حضور مدیران مرتبط برگزار شد.
سبزی یادآور شد: در این جلسه به بخشدار سراب میمه و منابع طبیعی شهرستان دستور لازم برای پیگیری و استفاده از امکانات موجود برای مهار آتش صادر شد.
منطقه آگره بید دارای پوشش گیاهی، علفزارها، درختان بلوط و بنه و مراتع زیادی است.
بیش از 640 هزار هکتار از مساحت استان ایلام را جنگل که بیشتر آن جنگل های بلوط است تشکیل می دهد که تنها در سال جاری چندین فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی و مناطق حفاظت شده محیط زیست خسارت های زیادی به این عرصه ها وارد کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار