سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر ۴۹ غرفه پسماند خشک در سطح شهر فعال است، گفت:‌ در سال جاری هفت غرفه سیار و سه غرفه پسماند خشک ثابت نیز به مجموعه اضافه می‌کنیم، که درمجموع به ۵۹ مورد افزایش پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 12 October 2021

به گزارش تابناک قم، سید عبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگویی با اشاره به فعالیت‌های غرفه‌های دریافت پسماند خشک، اظهار داشت: این غرفه‌ها مراکز ثابتی برای شهروندان هستند تا پسماندهای خشک در منازل را به‌ صورت تفکیک‌ شده در ساعت‌های ۸ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۱۹ تحویل دهند.

 وی با بیان اینکه سعی شده تا با پراکندگی مناسب این غرفه‌ها، همه جغرافیای محیط شهری را پوشش دهیم و این غرفه‌ها در دسترس شهروندان باشد، گفت: در حال حاضر ۴۹ غرفه پسماند خشک در سطح شهر فعال است.

سرپرست مدیریت پسماند قم ادامه داد: امیدواریم در سال جاری هفت غرفه سیار و سه غرفه پسماند خشک ثابت به مجموعه اضافه کنیم که درمجموع به ۵۹ مورد افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه این غرفه‌ها بر اساس تقاضا و مشارکت شهروندان در مسیرهای دسترسی ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ تلاش‌های زیادی در سال‌های گذشته برای فرهنگ‌سازی تفکیک از مبدا در شهر قم انجام‌شده، که خوشبختانه میزان مشارکت مردمی در این زمینه افزایش‌ یافته است.

هیچ شخص و نهادی حق قطع درختان را ندارد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم نیز با بیان اینکه هیچ نهاد یا شخصی حق قطع درختان شهر را ندارد، گفت: درختان سرمایه شهر محسوب شده و قطع آن‌ها باید با گرفتن مجوز از نهادهای قانونی باشد.

پیام جوادیان با اشاره به اقدام‌های سازمان پارک‌ها برای ساماندهی باغ‌های سطح شهر تصریح کرد: طی سال‌های اخیر با توجه به کمبود سرانه‌های فضای سبز و اقدام‌های ویژه سازمان برای توسعه فضای سبز، تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری باغ‌ها صورت گرفته است.

وی با تاکید بر نظارت مستمر بر وضعیت باغ‌های سطح شهر و تلاش برای تملک آن‌ها خاطرنشان کرد: به مرور در حال تملک باغ‌ها برای تبدیل به بوستان شهری هستیم، اما این اقدام با توجه به محدودیت اعتبارها در حد کامل صورت نگرفته است.

مدیرعامل پارک‌های قم با بیان اینکه هیچ نهاد یا شخصی حق قطع درختان شهر را ندارد، گفت: درختان سرمایه شهر محسوب شده و قطع آن‌ها باید با گرفتن مجوز از نهادهای قانونی باشد.

وی با بیان اینکه مستند به تبصره یک ماده چهار قانون حفظ و گسترش فضای سبز تفکیک اراضی مشجر و باغ‌ها فقط بر اساس ضوابط ماده یک این قانون و با رعایت سایر مقررات شهرسازی و درج عنوان باغ در اسناد صادره مجاز است، تصریح کرد: قطع درخت در هر محل با هر مساحت بدون کسب اجازه و طبق مقررات این قانون ممنوع است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار