فرماندار خاتم مطرح کرد
فرماندار خاتم با بیان اینکه آینده ای روشن پیش روی مردم خاتم است از کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ 13 February 2021

آینده روشن پیش روی مردم خاتم؛ کلنگ زنی درمانگاه تأمین اجتماعی تا پایان سال

شهرستان خاتم متشکل از دو شهر هرات و مروست دارای حدود ۳۵ هزار نفر جمعیت است که در فاصله ۲۴۰ کیلومتر از مرکز استان یزد واقع شده و با استان‌های فارس و کرمان هم مرز است.

این شهرستان به واسطه دوری از مرکز استان یکی از مناطق کم برخوردار استان یزد به شمار می‌رود و از سال‌ها پیش همواره یکی از مطالبات و مشکلات مردم این منطقه، مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان بوده است.

گرچه هم در هرات به عنوان مرکز شهرستان و هم مروست هر کدام یک بیمارستان احداث شده اما نبود پزشک متخصص یا کمبود تخت‌های بیمارستانی، مردم این منطقه را برای دریافت خدمات پزشکی کمی تخصصی‌تر، روانه یزد می‌کرد.

طی مسافت ۲۴۰ کیلومتری برای مراجعه به پزشک متخصص

طی مسافت ۲۴۰ کیلومتری تا رسیدن به مرکز استان، مسائل و مشکلات خود را دارد و مردم همواره در این زمینه معترض و نگران بودند زیرا جاده دسترسی از هرات تا یزد به دلیل تک بانده بودن، تا همین چندی پیش یکی از مناطق حادثه خیز استان به شمار می‌رفت.

با شیوع کرونا و جدی‌تر شدن مسائل حوزه بهداشت و درمان، کمبود تخت‌های بیمارستانی به شکل جدی خودنمایی کرد و مطالبات مردم در این زمینه جدی‌تر شد.

این پیگیری‌ها و رسانه‌ای شدن آنها، اتفاقات خوبی رقم زد و در سال جاری سه مجوز در راستای توسعه فضاهای درمانی خاتم صادر شد.

آینده روشن پیش روی مردم خاتم

فرماندار خاتم در این زمینه گفت: در سال جاری سه مجوز شامل مجوز بیمارستان ۹۶ تختخوابی هرات، ۶۴ تختخوابی مروست و درمانگاه تأمین اجتماعی صادر شد.

جواد میربهبودی عنوان کرد: امیدواریم با ساخت و توسعه این فضاها، آینده‌ای روشن پیش روی مردم شهرستان خاتم باشد و بتوانیم پاسخگوی نیازهای درمانی مردم این منطقه باشیم.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مردم خاتم از بیمه شدگان تأمین اجتماعی هستند، افزود: تأمین اجتماعی در این شهرستان فاقد هرگونه مراکز درمانی بود که این موضوع نیز پیگیری شد.

فرماندار خاتم یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده و رایزنی با مدیرکل بازرسی نهاد ریاست جمهوری و سازمان تأمین اجتماعی کشور، با استناد به آمار بالای بیمه شدگان تأمین اجتماعی و اینکه خاتم از شهرستان‌های کمتر برخوردار استان است، با حمایت ویژه استاندار و پیگیری‌های نماینده مردم خاتم در مجلس، یکی دیگر از خواسته‌های چندساله مردم شهرستان خاتم تحقق پیدا کرد و مجوز احداث این واحد درمانی صادر شد.

کلنگ زنی درمانگاه تأمین اجتماعی تا پایان سال

میربهبودی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تا پایان سال شاهد کلنگ‌زنی این پروژه در شهرستان خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد: به زودی در شهرستان خاتم شاهد ارتقای زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان همچنین بالا رفتن سطح سلامت مردم شهرستان باشیم.

فرماندار خاتم با بیان اینکه در مراسم معارفه خود، ارتقا زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی خود اعلام کرده بودم، تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا پاسخگوی مطالبات مردم خاتم باشم.

مسئولان پیگیر تأمین پزشک متخصص باشند

گرچه احداث بیمارستان و درمانگاه یکی از مطالبات همیشگی مردم خاتم بود و اکنون در آستانه تحقق قرار گرفته اما مردم این دیار به حضور پزشکان متخصص نیاز دارند و امید دارند که با حضور پزشکان متخصص دیگر ناچار نباشند برای درمان، راهی شهر یزد شوند و احداث و توسعه بیمارستان و ساخت درمانگاه و در کنار آن حضور پزشکان تخصص‌های مختلف، به سفرهای درمانی مردم این منطقه به یزد پایان دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار