در جدیدترین رتبه‌بندی اعلام شده وبومتریکس، رتبه جهانی دانشگاه اردکان از ۱۲۹۷۷ به ۱۲۸۱۳ و رتبه کشوری دانشگاه نیز در بین کلیه دانشگاه‌های جامع، صنعتی، علوم پزشکی، غیردولتی، پیام نور و دانشگاه‌های آزاد اسلامی از ۲۳۹ به رتبه ۲۳۵ ارتقا یافت.
کد خبر: ۹۳۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ 11 February 2021

«دکتر علی فتح‌زاده» معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه اظهار کرد: خوشحالیم که با تلاش‌های همکاران ارجمندمان موفق شدیم در این سال‌ها همواره شاهد صعود و ارتقای رتبه و جایگاه دانشگاه در ابعاد ملی و بین‌المللی باشیم به گونه‌ای که در جدیدترین رتبه‌بندی اعلام شده وبومتریکس، رتبه جهانی دانشگاه از ۱۲۹۷۷ به ۱۲۸۱۳ و رتبه کشوری دانشگاه نیز در بین کلیه دانشگاه‌های جامع، صنعتی، علوم پزشکی، غیردولتی، پیام نور و دانشگاه‌های آزاد اسلامی از ۲۳۹ به رتبه ۲۳۵ ارتقا یافته است.

وی افزود: در نظام رتبه‌بندی وبومتریکس، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی توسط آزمایشگاه سایبرمتریک (CINDOC) که واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا (CSIC) است و بر اساس چندین شاخص‌ صورت می‌گیرد.

فتح‌زاده خاطرنشان کرد: این شاخص‌ها که امسال تعدادشان از ۴ عدد به ۳ عدد تقلیل یافته است با هدف توجه مؤسسات به نشر اینترنتی تعریف شده‌ و شامل تعداد ارجاع یا لینک‌های برقرارشده از سایر سایت‌ها به وب‌سایت دانشگاه (با وزن ۵۰ درصد)، تعداد استنادات نویسندگان پُراستناد برتر دانشگاه درگوگل اسکالر (با وزن ۱۰ درصد)،تعداد مقالات دانشگاه در بین ده درصد مقالات پُراستناد (با وزن ۴۰ درصد) است.

این مسئول در پایان نیز تصریح کرد: بر خلاف نام و عنوان این نظام رتبه‌بندی، این نوع رتبه‌بندی به رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها و نوع طراحی وب‌سایت‌های دانشگاهی نمی‌پردازد بلکه اطلاعات شاخص‌های مذکور دانشگاه‌های دنیا را بر اساس اطلاعات مبتنی بر وب آنها تحلیل می‌کند.

 وبومتریکس اولین بار در سال ۲۰۰۴ ایجاد و در حال حاضر بیش از ۲۴۰۰۰ مؤسسه آموزشی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار