رئیس شبکه بهداشت ابرکوه:
رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه با بیان این که از ابتدا تا ۱۸ بهمن‌ماه تعداد ۲۷۰ نفر در این شهرستان به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: محور اصلی در کنترل این بیماری، شناسایی، قرنطینه و درمان بیماران است.
کد خبر: ۹۳۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷ 11 February 2021

«عبدالحسین اکرمی» در جلسه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: بعد از پیک بیماری در آبان و آذر، دی‌ماه نسبتاً آرامی را در ابرکوه با ۱۳۲ مورد ابتلای مثبت داشتیم تا این که مجدداً در بهمن‌ماه شاهد افزایش تعداد بیماران بودیم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون هفت هزار و ۱۰۰ مورد انواع تست کرونا در شهرستان انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۵۵۸ مورد مثبت بوده است.

رئیس شبکه بهداشت  شهرستان تصریح کرد: اگر محدودیت‌ها رعایت نشود، باید منتظر پیک چهارم شیوع کرونا در اسفندماه باشیم که به واسطه افزایش تردد و فعالیت‌های اقتصادی مردم، عید نوروز تلخی را به شهروندان تحمیل می‌کند.

وی با تأکید بر این که کرونا درمان ندارد، ابراز کرد: روند واکسیناسیون در کشور بر اساس اولویت‌های خاص انجام و پیش‌بینی می‌شود واکسیناسیون عمومی تا شش ماه آینده صورت گیرد لذا در حال حاضر بهترین و تنها راهکار کنترل بیماری، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌ها است.

اکرمی در شرایط کنونی بهترین استراتژی و راهبرد را دوری از تجمعات و برگزاری مراسم‌های مختلف دانست و ادامه داد: محور اصلی دیگر در کنترل بیماری، بیماریابی، شناسایی، کنترل و درمان و قرنطینه بیماران یا ناقلین است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار