معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز گفت: برای پیشگیری از شیوع گسترده کرونا باید از فضای مجازی و ظرفیت رسانه‌های گروهی برای برگزاری هرچه با شکوه تر یادواره های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهاد در کنار سایر برنامه‌ها استفاده شود.
کد خبر: ۹۰۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ 06 October 2020

محمدجواد برزگر دوشنبه شب در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری یادواره سرداران  و۳۱۳ شهید شهرستان افزود: برنامه‌های یادواره باید بر اساس شرایط خاص موجود با همکاری مردم و مسوولان پیگیری و اقدام شود.

وی ادامه داد:  زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان در فضای مجازی با تهیه و تولید محتواهای مناسب توسط تشکل‌ها و نهادها و همکاری دست‌اندرکاران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های گروهی موضوعی است که نباید از آن غفلت کرد.

این مسوول به موج سوم شیوع کرونا اشاره کرد و یادآور شد: باید برنامه‌های یادواره شهدای گرانقدر با درنظر گرفتن شرایط موجود با ظرافت خاص ولی باشکوه و موثرتر از گذشته  برای ترویج فرهنگ والای ایثار در راه خدا صورت گیرد.

برزگر تصریح کرد برای ترویج این فرهنگ ارزشمند که نیاز جامعه و نسل جوان مومن و انقلابی به خصوص به خاطر تهدید فرهنگی دشمنان بیش از گذشته احساس می‌شود باید از وصیت‌نامه، زندگی‌نامه و خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس بهره گرفت .

همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز گفت: در آستانه کنگره سرداران و چهار هزار شهید استان یزد باید یادواره ۳۱۳ شهید این شهرستان با همکاری تمامی مسوولان و مردم به نحو مناسبی برگزار شد.

سرهنگ علی فاتحی افزود: این یادواره  ۲۴ مهرماه امسال در حسینیه اعظم محله مزویرآباد مهریز همراه با برنامه‌های متنوع و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از فضای مجازی صورت می‌گیرد.

در این جلسه رییسان کمیته‌های مختلف یادواره گزارشی از اقدامات خود را برای برگزاری این مراسم ارایه  کردند.

مرکز شهرستان  ۵۵ هزار تفری  مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( دوشنبه) گفته بود که با فوت ۲۳۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۲۷ هزار و ۱۹۲ نفر رسید و شرایط در ۳۰ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارد.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۴ مهر ۱۳۹۹  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۹۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شده اند  و از این تعداد هزار و ۹۵۳ نفر بستری شدند و با این حساب، مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به ۴۷۵ هزار و ۶۷۴ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۳۹۲ هزار و ۲۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۱۶۷ نفر از بیماران بدحال  تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۱۵۱ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته لاری استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارد و شرایط در  استان های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: کادر درمانی در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی از هفت ماه قبل تاکنون در خط مقدم مبارزه با  ویروس کرونا هستند از همه مردم می خواهیم با رعایت توصیه های بهداشتی به این عزیزان کمک کنند.

ویروس کرونا موسوم به بیماری« کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار