مدیرکل استاندارد یزد گفت: حمایت از کالای ایرانی ، خصوصا گرایش مردم به خرید و استفاده از تولید استان نمی تواند دستوری باشد، بلکه باید با فرهنگ سازی ،اشتیاق، تمایل مردم را به خرید و مصرف تولید داخلی افزایش داد.
کد خبر: ۶۱۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ 12 June 2018

محمدحسین ماجدی اردکانی در نشستی با مدیران و کارشناسان سازمان های مردم نهاد( سمن های) استان گفت: با حمایت از کالای ایرانی، گرایش مردم به مصرف تولیدات داخلی بیشتر و فروش محصول داخلی افزایش می یابد .
وی افزود: با این رویه، چرخ صنعت و اقتصاد کشور به حرکت درخواهد آمد که با افزایش فروش کالا، اشتغال زایی هم در جامعه افزایش می یابد و کمتر شاهد بیکاری خواهیم بود.
مدیرکل استاندارد یزد ادامه داد: تهیه سند حمایت از کالای ایرانی در استان در دستور کار است که این سند می تواند یکی از دستاورد های مهم برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی باشد.
این مسئول تصریح کرد: استفاده نکردن از کالای ایرانی، سبب تعطیلی واحدهای تولیدی می شود و به مرور بیکاری را افزایش می دهد.
ماجدی تاکید کرد: سمن های استان دارای دانش، تجربه، ظرفیت و توان بالایی هستند و در خصوص معرفی کالای خوب و با کیفیت یزد به مردم می توانند نقش به سزایی را ایفا کنند.
وی با بیان اینکه در تاریخ ثابت شد که یزدیها به امانت داری ، تدین و راستی و درستی شهره هستند، تصریح کرد: باید مسیری را طی کنیم که با معرفی تولید استان به عموم مردم ،کیفیت کالاها را به گونه ای تضمین کنیم تا مردم دیگر استان ها با خاطری آسوده تولیدات یزد را در سبد مصرف خانوار خود داشته باشند.
ماجدی اردکانی گفت: آماده پذیرش هرگونه انتقاد، نظر و پیشنهاد از سوی سمن ها هستیم ، این اطمینان را به آنها و گروه های اجتماعی می دهیم که به منظور حفظ و تضمین کیفیت ،در فواصل زمانی معین و به صورت تصادفی، گزارش ها و نتایج آزمایشگاهی مراکز همکار استاندارد را مورد راستی آزمایی قرار دهیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار