مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد با اشاره به برگزاري همايش اخير توانمندسازي بانوان در استان گفت: دوره‌هاي توانمندسازي بانوان استان يزد به منظور استحكام بخشي به نهاد خانواده و اهميت نقش بانوان در اين مسير در ابعاد و گستره متنوع امتداد مي‌يابد .
کد خبر: ۶۰۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 20 May 2018

«رقيه كرمانيان» پيرامون برگزاري رويداد تخصصي حوا و همايش توانمند سازي بانوان در حوزه‌هاي حقوقي،اقتصادي،فردي و خانواده كه در شهر جهاني يزد برگزار شده است، اظهار کرد: رسيدن به خواسته‌ها و مطالبات افراد و توسعه چندجانبه جامعه وابسته به رشد توانمندسازي اقشار مختلف به ويژه در موضوعات حقوقي،اجتماعي و اقتصادي از جمله اهداف برگزاری این همایش‌ها است .

وی افزود: افراد با تكيه بر توانمندي‌هاي مختلف مي‌توانند جايگاه و اثرگذاري خود را ارتقا داده و هدف دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد تقويت چنين جايگاهي براي جامعه هدف خود و تحقق گفت و گوي ملي خانواده با جريان سازي بانوان مي باشد.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد افزايش مشاركت اجتماعي بانوان را در توانمندسازي آن‌ها موثر دانست و بیان کرد: امروزه بانوان در بخش عظيمي از گروه هاي اجتماعي حضور دارند و افزايش مهارت و دانش زنان در ابعاد مختلف مي‌تواند در مجموع اثربخشي بهتري را براي جامعه به همراه داشته باشد.

کرمانیان ادامه داد: زنان نيمي از سرمايه‌هاي اجتماعي جامعه را تشكيل مي دهند و نقش مهمي در خانواده دارند و هرچه بتوان آگاهي و توانمندي اين قشر را تقويت كرد در استحكام بخشي به نهاد خانواده موفقيت‌هاي بيشتري رقم مي‌خورد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به افق سند چشم انداز توسعه و نگاه دولت نسبت به مهارت آموزي و نقش آفريني اثرگذار بانوان در بخش‌هاي مختلف، سازمان‌هاي مردم نهاد به عنوان تشكل‌هاي مدني يكي از نهادهايي هستند كه مي‌توانند در اجراي اين برنامه‌ها و اثرگذاري اجتماعي به خوبي ايفاي نقش نمايند.

وي گفت: عدم توازن و تعادلي كه نسبت به نقش بانوان در جامعه وجود دارد و فاصله ايجاد شده براي حضور در عرصه‌هاي مختلف تنها با توانمندسازي و آموزش دانش و مهارت‌هاي مختلف قابل اصلاح مي‌باشد .

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد در پايان خاطرنشان کرد: خوشبختانه اجراي طرح توانمندسازي بانوان در استان يزد در قالب برنامه‌هاي مختلف با استقبال خوبي روبرو شده است و اين امر نشانگر علاقه و نياز بانوان و دختران مي باشد،بر اين مبنا برنامه ريزي‌هاي بلند مدتي براي اجراي برنامه‌هايي در اين موضوعات صورت گرفته و اجرا خواهد شد .

گفتني است؛ همايش بزرگ توانمندسازي بانوان و رويدا حوا با سياست گذاري دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد و جهت ارتقا سطح آگاهي و اطلاعات توسط موسسه سخن (برگزار كننده رويدادهاي آموزشي) اجرا و مورد استقبال چشمگير بانوان قرار گرفت .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار