کد خبر: ۲۲۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 11 May 2016

به گزارش تابناک یزد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به اینکه سرانه مصرف تابستانه آب در بعضی شهرهای یزد ۲ برابر حد استاندارد است، از افزایش نگرانیها در زمینه کاهش کیفیت و کمیت منابع آب شیرین یزد خبر داد.


علی اسلامی  با اشاره به اینکه متاسفانه قیمت نازل آب و عدم جایگاه مناسب در سبد هزینه خانوار سبب شده تا حساسیت لازم در صرفه‌جویی آب وجود نداشته باشد، اظهار داشت: علی رغم هشدارهای مکرر نسبت به عواقب این کم توجهی، آثار ملموسی مشاهده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تصریح کرد: در بعضی از شهرهای استان سرانه مصرف در تابستان از دو برابر میزان استاندارد نیز گذشته است.

اسلامی با اشاره به اینکه کاهش کیفیت و کمیت منابع محدود آب شیرین استان به ویژه در شهر یزد بسیار نگران کننده است، افزود: اگر مردم به روستاهایی که در زمانی نه چندان دور تفرجگاه تابستان‌های گرم استان بودند سری بزنند، عمق فاجعه در حال وقوع را لمس می‌کنند، مصرف بی‌برنامه در آینده‌ای نزدیک دیگر دامن شهرها را هم می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به اینکه انتظار بر آن است تا مردم در همه حوزه‌های مصرف چه کشاورزی، چه صنعت و چه شرب با عاقبت‌اندیشی بیشتر آب را به مصرف برسانند و با این اقدام حیات و زندگانی فرزندان خود را تامین و تضمین کنند، خاطرنشان کرد: ادامه این وضعیت جز آوارگی نتیجه‌ای ندارد.

اسلامی گفت: از حدود 50 میلیون متر مکعب مصرف آب در ماه‌های گرم 16 میلیون مترمکعب آن مربوط به حدود 400 هزار کولر آبی مورد استفاده در سطح استان است، که به طور متوسط هر کولر روزانه مصرفی معادل 300 لیتر دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد بیان کرد: امیدواریم که با رعایت الگوی مصرف توسط شهروندان نیازی به جیره‌بندی آب نباشد ولی واقعیت آن است که به هر میزان که مصرف افزایش یابد ما مجبور به استفاده از منابع دارای مطلوبیت کمتر هستیم.

اسلامی عنوان کرد: قطعاً جیره‌بندی آب کار آسان و ساده‌ای نیست علاوه بر مشکلاتی که  برای شهروندان ایجاد می‌شود خسارت‌های فراوانی هم به شرکت وارد می‌کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار