حضور پرشور مردم تنور انتخابات را داغ تر کرده
رقابت تنگاتنگ و پیچیده اصولگرایان و اصلاح طلبان پای صندوق های رای/ در حوزه یزد و اشکذر رقابت نفسگیر است/ حوزه انتخابیه بزرگ و پهناور مهریز همچنان مبهم/ آیا نتخابات مهریز به دور دوم کشیده می شود؟/ مشارکت کمتر اردکانی ها/ پیش بینی در حوزه تفت و میبد کماکان سخت
کد خبر: ۱۸۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 26 February 2016
به گزارش تابناک یزد، چینش احتمالی آرای کاندیداها در حوزه های مختلف نشان میدهد حامیان دولت و اصولگراها رقابت تنگاتنگی دارند.
به گزارش تابناک یزد، یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار تابناک مستقر در ستاد انتخابات استان یزد گفت تا ساعت 12 امروز بیش از ده درصد از مردم استان در انتخابات شرکت کرده اند که با توجه به تجربیات سال های گذشته رقم بالایی محسوب میشود.

وی افزد: عموم مردم بعدازظهر را برای مشارکت در حماسه سیاسی انتخاب می کنند و تمهیدات لازم مهیا شده است هرچند انتظار داریم مردم هرچه سریع تر در انتخابات شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی ماه مشارکت حدود 70 درصدی مردم استان یزد است.

به گزارش تابناک یزد این در حالی است که کارشناسان سیاسی استان یزد رقابت در حوزه های انتخابیه به شدت پیچیده و تنگاتنگ است و نظرسنجی ها و مشاهدات امروز صبح خبرنگاران و کارشناسان از رقابت شدید اصولگرایان و اصلاح طلبان در حوزه های چهارگانه روایت دارد.
پیش بینی می شود در حوزه یزد و اشکذر حدو 65 درصد مشارکت وجود داشته باشد. طبق نظرسنجی های روز چهارشنبه و پنج شنبه و مشاهدات صبح روز رای گیری به نظر می رسد سید ابولفضل موسوی بیوکی کاندیدای اصلاح طلبان با 45 درصد آرا پیشتاز باشد، محمدصالح جوکار با 12 درصد آرا در رتبه دوم باشد و سایر آرا بین کاندیداها تقسیم شود.

در حوزه تفت و میبد رقابت بسیار شدیدی بین حجت الاسلام روانبخش گزینه اصولگرایان و کمال دهقانی فیروزابادی گزینه اصلاح طلبان برقرار است و شیب نمودار آمار رای دهقان در دو روز اخیر به شدت صعودی شده است و بعید نیست گزینه اول این حوزه باشد هرچند اکثر کارشناسان در این خصوص سکوت کرده و پیش بینی در این حوزه را سخت می دانند.

اما در حوزه اردکان تقریبا نتیجه مشخص است وبه نظر میر سد محمدرضا تابش برای پنجمین بار به مجلس برود هرچند گفته می شود درصد تصاحب آرای وی به دلیل مشارکت کمتر مردم این حوزه، از دفعات قبل پایین تر خواهد بود.

کارشناسان سیاسی رقابت در حوزه بزرگ و پهناور مهریز را بسیار سخت و پیچیده و دارای مولفه های بسیار می دانند اما نظرسنجی ها شانس پیروز این حوزه را گزینه اصولگرایان می دانند و گفته می شود محمدرضا بابایی شانس اول پیروزی است هرچند برخی معتقدند چینش آرای به گونه ای است که احتمالا این حوزه با انتخابات دو مرحله ای مواجه خواهد شد.

به هرحال باید منتظر ماند تا نتیجه انتخابات را تا ساعاتی دیگر به نظاره نشست و حماسه دیگر این مردم را در تاریخ ثبت کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سمیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
آقایون داداشام بدونید که سرانگشت آبی رنگ مردم این سرزمین چه کارهایی که نمیکنه!

فقط کمی معرفت داشته باشید وقتی رفتید داخل مجلس خودتونو گم نکنید.
باغبانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
خ هفده اسفند به یزد می ایند در استقبال از ایشان بنرهایی در سطح شهر است که نوشته به شهر عارف خوش امدند ایا یزد من شهردارالعباده من شهر اولین شهید محراب هم طراز شده است با شخص اقای عارف این توهین به یزد نیست؟ایا اگر عنوانی به کسی یا چیزی می دهیم نباید درباره اش فکر کنیم این توهین به دیانت مردم یزد است شهریزد که همراه با خود نام دیانت و ازادمردی را باخود به همراه دارد شهری که عاشورایش زبانزد است ایا تفکر عاشورایی این است یزدی که فرخی یزدی را باخود دارد که به خاطر ندای ازادی لبانش را به هم دوختند ایت الله صدوقی را دارد که برای ازادی واقعی به شهادت رسیدند خلاصه شد در شهر عارف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این تحقیر یزد و یزدی است نه چیز دیگر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار