مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان یزد گفت: هدف از جشن ازدواج دانشجویی تشویق دانشجو معلمان به ازدواج آسان است.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳ 10 June 2023
ازدواج آسان، هدف برگزاری جشن‌های ازدواج دانشجویی

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جمالی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان یزد گفت: یکی از برنامه‌های دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد، برگزاری جشن ازدواج دانشجویی ویژه زوجینی است که از مهر ۱۴۰۰ تا اردیبهشت سال جاری با یکدیگر ازدواج کرده اند.

او هدف از برگزاری این جشن را تشویق سایر دانشجو معلمان به ازدواج آسان دانست و افزود: هدف از این جشن تقدیر از زوج‌های جوانی است که در دوران دانشجویی با یکدیگر ازدواج کرده اند و البته برای اجرای این برنامه هنوز زمان دقیقی مشخص نشده است.

حجت الاسلام جمالی با اشاره به برنامه‌های نهاد در دانشگاه ادامه داد: با توجه دغدغه مندی رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مسئولان نظام در رابطه با جمعیت و نیز بوجود آمدن چالش جوانی جمعیت در سالیان اخیر؛ این رسالت به طور ویژه تری مورد توجه قرار گرفته و در همین راستا دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد برنامه‌های ویژه‌ای را برای بحث ازدواج آسان تدارک دیده است، از جمله هدیه سفر به مشهد مقدس به آن دسته از زوجینی که در دوران دانشجویی با یکدیگر ازدواج کرده اند که در کنار زیارت مضجع شریف امام رضا (ع)، کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای ازدواج نیز برای آنان تدارک دیده شده است. 

او با اشاره به اجرای طرح «دردانه» در دانشگاه بیان داشت: از دیگر طرح‌های دفتر در امر جوانی جمعیت طرح «دردانه» است که در آن علاوه بر پرداخت کمک هزینه به دانشجویان دختر متاهلی که صاحب فرزند شوند؛ برای فرزندان آنان نیز یک حساب بانکی تشکیل می‌شود و آن کودک در سن ۱۸ سالگی می‌تواند از حساب خود برداشت کند.

این مسئول همچنین از اجرای طرح «برنا» خبر داد و افزود: طرح مانا از دیگر برنامه‌های این مجموعه است که در رابطه با خاطرات زندگی زوج‌های موفق می‌باشد و هدف از آن ترویج الگوی زوج‌های موفق در بین سایر جوانان می‌باشد.

او با اشاره به اجرای برنامه‌های مشاوره برای زوج‌های متاهل دانشجو گفت: یکی از اقدامات دفتر در راستای ازدواج دانشجویی تاسیس مرکز مشاوره می‌باشد و فعالیت این مرکز هم صرف دانشجومعلمان متاهل نیست بلکه آن دسته از دانشجویانی هم که که علاقه‌مند به مشاوره پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج دارند می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان یزد همچنین از تشکیل مرکز «پیوند همدلانه» خبر داد و افزود: برای جوانان مشتاق به ازدواج، مرکزی حهت واسطه گری امر ازدواج به نام مرکز پیوند همدلانه تشکیل شده که می‌توانند با ثبت نام در سامانه مربوطه از خدمات آن استفاده کنند. 
 
او در پایان گفت: در مهر و آبان ماه سال جاری به علت فراخوان ازدواج دانشجویی آمار دقیق تعداد زوجین به دست خواهد آمد، اما بعد از کرونا تا سال گذشته تعداد ۱۵۶ زوج در سطح دانشگاه فرهنگیان استان داشتیم که در سفر ازدواج دانشجویی به مشهد مقدس نیز حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار