مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد با بیان این که اقدامات حوزه حجاب باید جریان ساز و رودخانه‌ای باشد، گفت:‌ تشکیل کارگروه زیست عفیفانه و برگزاری دوره آموزشی «کنشگران حجاب» از جمله اقدامات انجام شده در راستای ترویج فرهنگ حجاب در استان یزد است.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲ 10 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهدیه سادات حسینی مطلق،‌ مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد تشکیل کارگروه «زیست عفیفانه» را از جمله شاخص‌ترین اقدامات این دفتر برای ترویج فرهنگ حجاب و تدوین برنامه‌های راهبردی در این حوزه دانست و اظهار کرد: اگر ما بدانیم که رابطه جدی بین عفاف در پوشش با آرامش و امنیت خانواده وجود دارد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی راهبردهای کارگروه زیست عفیفانه را اقدامات مناسبی برای ترویج فرهنگ حجاب در جامعه به ویژه بین نسل جوان دانست و افزود: حجاب امری فرهنگی و باوری قلبی است که باید با محوریت برنامه‌های تبیینی و مشارکت تمام اقشار جامعه به درستی اجرایی و تبیین شود.

مسئول کارگروه زیست عفیفانه دفتر امور بانوان استانداری یزد در ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی با عنوان «کنشگران حجاب و عفاف» را از جمله برنامه‌های دفتر امور بانوان استانداری اعلام کرد و گفت:‌ این دوره‌های آموزشی با همکاری مجموعه‌های فعال مردمی و موسسه خیبر استان البرز در حوزه عفاف و حجاب برگزار شده است.

حسینی مطلق تصریح کرد:‌ دوره‌های آموزشی و تبیینی حجاب چند مرحله‌ای تدوین شده و در گام نخست با محوریت انگیزشی و مشارکت بیش از ۴۰۰ نفر از فعالان حوزه حجاب در استان یزد برگزار شده است.

وی با بیان این‌که شرکت کنندگان بعد از گذراندن دوره انگیزشی وارد دوره مقدماتی و سپس باگذراندن دوره تکمیلی کنشگران حجاب و عفاف می شوند، ادامه داد: شرکت کنندگان پس از پذیرفته شدن در آزمون دوره تکمیلی به عنوان پرچمدار حجاب و عفاف معرفی خواهند شد و درحال حاضر در هر شهرستان از استان یزد یک یا چند پرچمدار مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد خاطرنشان کرد: سعی شده تا در این دوره از اساتید مطرح کشوری در حوزه حجاب و عفاف استفاده شود تا علاوه بر افزایش کمی نسبت به کیفی‌سازی دوره‌ها نیز توجه شده باشد.

حسینی مطلق افزود: دوره تخصصی هدایت با محوریت­ حجاب و عفاف برای کسانی که می‌خواند در مدارس مقطع دبیرستان فعالیت کنند از  مردادماه بصورت مجازی و حضوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که برخی از فعالیت‌ها در حوزه حجاب و عفاف باید جریان‌ساز یا رودخانه‌ای باشد، خاطرنشان کرد: هدف دفتر امور زنان و خانواده این است که کارها به سمت کارهای جریان‌ساز برود،‌ بطور مثال بعد از دوره‌های آموزشی برنامه‌ی عملیاتی نیز برای شرکت کنندگان تعریف شده که  برگزاری جلسات راسخون،‌ برگزاری هیات دختران حاج قاسم از جمله برنامه‌های‌ جاری جریان‌ساز است.

حسینی ملطق با بیان این‌که در شهر یزد در برخی محلات یک پرچمدار حجاب و عفاف مشخص شده است،‌ افزود: در این محلات اقداماتی مانند جذب نوجوانان با عنوان دختران حاج قاسم، برگزاری ‌ایستگاه‌های فرهنگی،‌ تبلیغ دورهای آموزشی در حال انجام است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد برگزاری دوره آموزشی عفاف و حجاب هم برای کارمندان ادارات را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار دانست و بیان کرد‌:  تشکیل هیئت اندیشه ورز حجاب با مشارکت اساتید دانشگاه و نخبگان بومی در این حوزه از دیگر اقدامات انجام شده در استان یزد است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار