مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد از تشکیل کمیته صیانت از میراث فرهنگی و گردشگری به‌منظور صیانت از حقوق این حوزه در یزد برای اولین بار در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱ 31 May 2023
تشکیل کمیته صیانت از میراث‌فرهنگی و گردشگری در یزد

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، احمد آخوندی در خصوص جرئیات تشکیل این کمیته اظهار کرد: به‌منظور صیانت از حقوق میراث‌فرهنگی و گردشگری و با توجه به اینکه شهر یزد، به‌ عنوان شهر میراث جهانی شناخته‌ شده، برای اولین بار در کشور کمیته صیانت از میراث‌فرهنگی و گردشگری ذیل کمیته‌های کانون وکلا تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این اقدام در کشور منحصربه‌فرد است، افزود: در این راستا مقرر شده برای گردشگران خارجی، وکلایی که مسلط به زبان انگلیسی باشند معرفی شوند، همچنین در رابطه با املاک کثیر المالک و مجهول‌المالک رهاشده نیز با همکاری کانون وکلای دادگستری یزد و برای صیانت از میراث‌فرهنگی با راهکارهای قانونی برای الزام مالکین به مرمت اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان یزد در پایان گفت: آموزش حقوقی فعالان بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و از طرف دیگر آموزش وکلا در رابطه با مسائل و چالش‌های حوزه میراث‌فرهنگی انجام خواهد شد که ان شاءالله در هفته آینده تفاهم‌نامه‌ای با کانون وکلای دادگستری یزد منعقد می‌شود و این اقدام باعث خواهد شد تا مباحث حقوقی مربوط به سه حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی در استان بهبود پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار