امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد گفت: ادغام شرکت‌های دانش‌بنیان با صنایع در نهایت باعث صرفه‌جویی و بهره‌وری بیشتر صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 29 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی با اشاره به اینکه مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی باعث ایجاد نظم در حوزه صنعت شده است، اظهار کرد: این نظم باید به گونه‌ای باشد که در کیفیت صنایع نیز تاثیر بگذارد و به سمت حوزه دانش بنیان و گسترش صنایع پاک نیز حرکت کند.
وی افزود: در صنایع بزرگ باید به مبحث زمین بیش از گذشته توجه شود، زیرا در این صنایع متراژ زمین بسیار زیاد است و برخی از افراد ممکن است از این موضوع سوء استفاده کنند.
امام جمعه یزد ادامه داد: برای این صنایع بزرگ باید روشی اتخاذ شود که زمین در تملک دولت باقی بماند و مالک صنعت به عنوان مستاجر در زمین مربوطه به فعالیت بپردازد، اما تا زمانی که صاحب صنعت در آن مکان مشغول به فعالیت صنعتی است، اجاره بهایی بابت زمین از فرد گرفته نشود.
وی با اشاره به صنایع کوچک عنوان کرد: در صنایع کوچک که به نوعی سیر زندگی تعداد کمی از افراد به آن صنعت وابسته است، این موضوع باید متفاوت باشد به گونه‌ای که صاحب صنعت باید بتواند امرار معاش کند و آسیب نبیند.
ناصری ادامه داد: باید به صنایعی که دانش‌بنیان هستند یا مشکلی از اقتصاد استان و کشور را حل می‌کند توجه بییشتری کرد.
وی افزود: نباید به صورت بی‌رویه به هر شرکت دانش‌بنیان زمین اختصاص داده شود، بلکه باید هر کدام از این شرکت‌ها را به صنایعی که در آن تخصص دارند معرفی کرد تا باعث کسب تجربه و کمک به پیشرف آن صنعت نیز شود.
امام جمعه یزد ادغام شرکت‌های دانش‌بنیان با صنایع را عاملی برای پیشرفت هر دو طرف دانست و گفت: این ادغام در نهایت باعث صرفه‌جویی و بهره‌وری بیشتر صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود، بنابراین باید به این مبحث بیشتر توجه کرد.
تلاش برای جذب سرمایه گذاران در مناطق کمتر توسعه یافته
محمد دهقان، سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت زیرساختی شهرک‌های صنعتی در استان اظهار کرد: در زمینه زیرساخت شهرک‌های صنعتی در وضعیت مطلوبی هستیم و تلاش داریم تا در مناطق کمتر توسعه یافته نیز با حضور سرمایه‌گذاران اقدامات مهمی را انجام دهیم که به بهبود وضعیت آن مناطق کمک خواهد کرد.
وی افزود: در سه سال گذشته رشد دو برابری در زمینه حضور مردم و استقبال از سرمایه‌گذاری در صنعت و تولید داشتیم که این خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
دهقان از تغییر سیاست شرکت شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: تلاش داریم که به سمت کار تخصصی‌تر حرکت کنیم و در این زمینه نیز به صنایع پاک و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر بها داده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار