مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: کوچکترین اختلال در روند برگزاری آزمون‌ها غیر قابل جبران است.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰ 27 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدکاظم رحیمی‌نژاد در وبینار ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش که با حضور رؤسای آموزش‌وپرورش نواحی، شهرستان‌ها و مناطق و کارشناسان حوزه امتحانات برگزار شد گفت: کوچک‌ترین اختلال در روند برگزاری آزمون‌ها در عرصه کلان و خرد غیرقابل‌جبران خواهد بود و کل آزمون را در سطح استان و کشور زیر سؤال خواهد برد.

وی وجود ۵ هزار حوزه امتحانات نهایی در سطح کشور را یادآور شد و افزود: پراکندگی جمعیتی و تعدد حوزه امتحانی نباید بر کیفیت برگزاری امتحانات، دقت و نظارت تأثیرگذار باشد چرا که کوچک‌ترین اختلال کل روند آزمون را بی‌اعتبار خواهد کرد.

 رحیمی‌نژاد تأمین هزینه‌ها و تجهیز حوزه‌های امتحانی را از دیگر موارد ضروری دانست و قول مساعد در خصوص پرداخت بخشی از این هزینه‌ها را داد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش اظهار داشت: علی‌رغم دستورالعمل ارسالی از وزارت متبوع در خصوص تجمیع حوزه‌های امتحانی با هماهنگی صورت‌گرفته با مسئولان وزارت و استان هیچ‌کدام از حوزه‌های امتحانی در سراسر استان حذف نخواهد شد.

رحیمی‌نژاد خواستار رعایت حداکثری نکات امنیتی و نظارت به‌ویژه در حوزه‌های امتحانی پراکنده و خلوت شد و گفت: ضربه‌های امنیتی را بیشتر از حوزه‌های خلوت خورده‌ایم و می‌طلبد تا روابط رسمی و رعایت قانون در همه حوزه‌ها حکم‌فرما باشد.

 ایجاد انگیزه و تقدیر از مصححان و تصحیح در موعد مقرر در ۷ حوزه امتحانی استان از دیگر مواردی بود که مدیرکل آموزش‌وپرورش استان به آن‌ها اشاره کرد.

گفتنی است محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش‌وپرورش هم در این وبینار پاسخگوی سؤالات حاضرین در این وبینار بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار