امام جمعه یزد گفت: علی‌رغم تمام دشمنی‌ها و فتنه‌هایی که استکبار و پادوهای آنها انجام می‌دهند ملت ما بالغ بر ۴۰ سال در برابر استکبار ایستادگی کرده و این برای کشورهای مستکبر جهان بسیار سخت است.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵ 13 May 2023

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه 23 اردیبهشت سالروز لغو کاپیتولاسیون است، اظهار داشت: دانستن این موضوع و اطلاع از بندهای این قانون ننگین برای تمام افراد به ویژه آنها که پس از انقلاب به دنیا آمدند ضروری است.

وی ادامه داد: قانون کاپیتولاسیون قانونی است که رژیم منحوس پهلوی با آمریکا قرارداد بسته بود که به واسطه آن آمریکایی‌هایی که وارد کشور می‌شوند هر غلطی انجام دادند و هر جنایتی کردند دستگاه‌های قضایی ایران نمی‌توانند آنها را محاکمه کنند.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه این موضوع یک تحقیر بسیار بزرگ برای ملت ایران بود گفت: اینکه یک بیگانه آن چنان اختیار عمل داشته باشد و این ملت هیچ اختیاری در مقابل آنها نداشته باشند، بزرگترین تحقیری است که می‌توان تصور کرد و همین جا بود که صدای حضرت امام و مراجع بلند شد.

مدرسی گفت: حالا یک عده‌ای بیچاره و بدبخت می‌خواهند به گمان باطل خودشان ما را به چنین رژیم حقیر و ذلیلی بازگردانند.

وی گفت: عظمت انقلاب و ملت ایران در این است که برابر چنین قراردادهایی ایستادگی کرد و تا به امروز در برابر چنین چیزهایی برابر استکبار ایستادگی کرده و اجازه ذلت نگرفته‌اند.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: امروز در نقاط مختلف جهان و حتی کشورهای پیشرفته صنعتی و اقتصادی هم چنین تحقیرها و ذلت‌هایی را آمریکایی‌ها ایجاد کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به نسبت کشورهایی همچون آلمان و ژاپن در برابر آمریکا اشاره کرد.

مدرسی به 24 اردیبهشت سالروز لغو امتیاز تنباکو اشاره کرد و گفت: این هم یک قرارداد ننگین برای ملت ایران بود که باز هم به برکت مرجعیت دینی کشور از چنین ننگی نجات پیدا کرد.

امام جمعه موقت یزد گفت: امروز اگر می‌بینیم که در بعضی از سایت‌ها، فضاهای مجازی، رادیوها و تلویزیون‌های بیگانه و حتی گاهی خودی به ولایت فقیه که منجی و حافظ کشور بوده هجمه می‌شود به دلیل این است که در برابر منافع نامشروع برخی در جهان ایستاده است.

وی تصریح کرد: التزام به احکام اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی هم این روزها به شدت مورد هجمه قرار گرفته و دلیل آن این است که مردم تا زمانی که به احکام الهی و قانون اساسی پایبند هستند دشمن هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه مشکلات وجود دارد و همه آن را می‌دانیم و البته در تمام کشورها هم مشکلات زیادی وجود دارد گفت: علی‌رغم تمام دشمنی‌ها و فتنه‌هایی که استکبار و پادوهای آنها انجام می‌دهند ملت ما بالغ بر 40 سال در برابر استکبار ایستادگی کرده و این برای کشورهای مستکبر جهان بسیار سخت است.

مدرسی با بیان اینکه در دنیای امروز اندکی غفلت و سادگی ممکن است هستی یک ملت را از بین ببرد و به باد بدهد گفت: هر کسی در هر سطحی مسئولیتی در قبال ارتباطات و به ویژه ارتباطات اینترنتی دارد بداند که دشمن با ابزارهای ارتباطی تا عمق خانه‌های مردم نفوذ کرده و در حال ساخت افکار کودکان، نوجوانان و جوانان ماست.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه از وقتی که اینترنت پدیدار و فضاهای مجازی فراگیر شد آن توجهی که باید دولت‌های سابق کنند نکردند و بسیاری از مفاسدی که امروز در جامعه گسترش پیدا کرده ناشی از کم‌کاری‌ها، سهل‌انگاری‌ها و گاهی خیانت‌های بعضی افراد است.

امام جمعه موقت یزد گفت: امروز باید این خیانت‌ها و کم‌کاری‌ها جبران شود و همه برای این موضوع مسئولیت داریم و باید برای رفع این مشکل اقدام لازم را انجام دهیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار