رییس پارک علم و فناوری استان یزد گفت: سهم شرکت‌های فناور استان از تسهیلات تبصره ۱۶ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که ۲۱۳ میلیارد آن با مشخص شدن خط اعتباری خاص، عملیاتی و تفاهم نامه آنها نیز امضا شده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ 14 March 2023

سیدحبیب الله میرغفوری در جمع اصحاب رسانه استان یزد، افزود: با توجه به عنوان نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب، نگاه مسئولان کشور به زیست بوم فناوری و نوآوری جلب شد و دولت سیزدهم نیز نگاه ویژه ای به حمایت این بخش در قالب تامین تسهیلات و صدور مجوزها داشته است.

وی ادامه داد: ابلاغ قانون جهش دانش بنیان از سوی دولت، تمامی دستگاه‌ها را موظف کرد تا آیین نامه های حمایتی را در این راستا تدوین کنند که در این زمینه گشایش های قابل توجهی صورت گرفته است.

رییس پارک علم و فناوری استان یزد گفت: راهبردهای سالجاری استان نیز بر توسعه زیست بوم قرار گرفته تا شرکت های فناور بتوانند در زمینه توسعه زیست بوم فناوری از طریق کمک به عناصر جدید و عناصر موجود با تعامل دستگاه‌های اجرایی اقدامات اثرگذاری را در این زمینه انجام دهند.

میرغفوری ادامه داد: از ابتدای امسال فعالیت ستاد نوآوری ، فناوری و دانش بنیان استان با ریاست استاندار یزد آغاز و ۲۸ جلسه شورای فناوری استان برگزار شد که بخش اعظم کارهای خوبی که در استان انجام گرفته حاصل همین جلسات بوده است .

ارتقاء درجه پارک علم و فناوری استان به سطح یک

وی افزود: یک ماه پیش ترفیع پارک علم و فناوری یزد به پارک سطح یک به استان ابلاغ شد و زمینه همکاری با دیگر پارک ها و وزارتخانه ها برای حوزه دانش بنیان استان فراهم شده است، همچنین افتتاح کارخانه نوآوری و واگذاری فاز توسعه ای کارخانه نوآوری درخشان نیز در دست اقدام است که تکمیل این طرح نیز در مصوبات سفر دوم ریاست محترم جمهوری قرار گرفته و از طریق مسکن و شهرسازی استان در حال پیگیری برای واگذاری است.

میر غفوری ادامه داد: ساختمان شهید احمدی روشن پارک علم و فناوری یزد نیز بعد از پنج سال بلاتکلیفی در سالجاری به بهره برداری رسید که قسمت های مختلفی را در خود جای داده است و تخصیص ۴۵ هکتار در کاریزبوم یزد - تفت به شرکت های فناور انجام نیز انجام شد که در سال آینده به شرکت ها واگذار می شود.

رییس پارک علم و فناوری استان یزد گفت: چهار مرکز نوآوری فنی حرفه ای، میراث فرهنگی، علم و هنر و مجموعه الکتروکویر نیز در استان یزد راه اندازی شد ه و مرکز نوآوری در برخی دستگاه های استان در حال راه اندازی است، همچنین برای توسعه مراکز فناوری میبد و اردکان مجوز صادر شده و در شهرستان بافق نیز تفاهم نامه ای سه جانبه در حال نهایی شدن است که بزودی راه اندازی می شود.

رییس پارک علم و فناوری استان یزد گفت: دو صنعت بزرگ فولاد ارفع و چادرملو نیز دفاتر خود را با هدف تعامل دو طرفه بین شرکت های فناور و صنایع بزرگ در پارک فناوری مستقر کرده اند و بخشی از فعالیت تحقیق و توسعه نیز در این دفاتر انجام خواهد شد.

میر غفوری اظهار داشت: هم اکنون ۴۲۰ شرکت فناوری در استان یزد فعالیت دارند که آمار استان در این زمینه نیز ۳۰ درصد رشد داشته است.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان یزد نیز در این نشست گفت: برای سال آینده راه اندازی مرکز نوآوری سفال و مرکز نوآوری هوش مصنوعی نیز جزو برنامه های استان است و در حوزه صادرات نیز راه اندازی حداقل یک شرکت صادراتی پیگیری می شود.

محمدرضا حسینی بغداد آبادی تصریح کرد: ایجاد مراکز هوش مصنوعی با همکاری ۶ شرکت فناور فعال در این زمینه نیز در دست اقدام است و مرکز نوآوری صنعتی نیز برای اولین بار در کشور در استان یزد راه اندازی شده و چهار پروژه تا کنون در این زمینه انجام شده است.

در افق توسعه یزد نوین ، توسعه شرکت های فناور یکی از اولویت های اصلی توسعه در استان قرار گرفته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار