استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: هنوز وضعیت ۱۰ شهرستان استان از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مرحله سفید نرسید و همچنان به لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا در وضعیت زرد قرار دارد.
کد خبر: ۸۴۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 11 May 2020

در مرحله نخست ستاد یادشده وضعیت شهرستان های اردکان، میبد، خاتم و ابرکوه از لحاظ کنترل مدیریت بیماری کرونا قرمز اعلام شد.

محمدعلی طالبی یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد افراد بستری به یک پنجم کاهش یافت و روند بیماری رو به کاهش است و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

وی از مردم خواست همچنان فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را در پیشگیری از بیماری کرونا رعایت کنند تا شاهد اعلام وضعیت سفید استان در آینده  نزدیک باشیم. 

وی ادامه داد: آنچه امروز ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا اعلام کرد، در میان اسامی جدید شهرستان های کشور نامی از یزد دیده نشد ، مردم باید همچنان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از رفت و آمدهای غیرضروری در محل های پرترد پرهیز کنند.

استاندار یزد با اعلام اینکه طبق مصوبه ستاد ملی از شنبه هفته آینده برابر ۲۷ اردیبهشت ماه همه مدارس بازگشایی می‌شود، گفت: بازگشایی واحدهای آموزشی فقط برای مراجعه دانش آموزانی است که در زمینه درسی مشکل دارند و به دلیل دسترسی نداشتن به فضای مجازی و یا دروس آنها ناتمام مانده است.

رییس شورای آموزش و پرورش یزد  تاکید کرد: حضور در مدارس اصلا اجباری نیست ، فقط دانش آموزانی که نیازمند راهنمایی از معلمان خود هستند می‌توانند در مدارس حضور یابند.

طالبی ادامه داد: در مورد دانشگاه‌ها نیز با توجه به مصوبه ستاد ملی هرگونه تصمیم‌گیری در این مورد به مدیریت دانشگاه‌ها واگذار شد و در صورت صلاحدید می‌توانند نسبت به بازگشایی دانشگاه ها اقدام کنند.

استاندار یزد با تشکر از همراهی اقشار مختلف در پیشگیری و مقابله با کرونا و اهتمامی که نسبت به ادامه اجرای فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک دارند، اظهار کرد: در استان مشکلی در زمینه تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده وجود ندارد.

طالبی گفت: شهروندان می‌توانند علاوه بر مراجعه به مراکز مجاز، در سامانه « ستکا» نیز به صورت آنلاین مراجعه و با وارد کردن کد ملی خانواده ثبت نام  و برای دریافت ماسک و دیگر لوازم بهداشتی طبق تعرفه دولتی و سهمیه مشخص شده، اقدام کنند .

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی در ایران به ۶ هزار و ۶۴۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور  بیان کرد: از روز قبل تا ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۳۸۳  بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ شناسایی شدند.

وی ادامه داد:  تاکنون ۸۶ هزار و ۱۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و  ۲ هزار و ۶۷۵ تن تحت مراقبت قرار دارند که  ۵۸۶ هزار و ۶۹۹ آزمایش تشخیص کووید - ۱۹ در کشور انجام شد.

وی گفت: بیش از دو سوم موارد شناسایی شده شامل سرپایی یا تماس نزدیک یا افراد نزدیک به بیماران بوده و یک چهارم موارد هم مربوط به ارجاعی از مراکز درمانی است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار