دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد:
دادستان یزد گفت: صنایع فولاد و کاشی از آلاینده‌ترین صنایع به شمار می‌روند از همین رو رویکرد جدید مدیران استان در زمینه اشتغال و سرمایه گذاری حمایت بیشتر از پروژه‌هایی پاک و عاری از آلایندگی است که امیدواریم این روند توسط مسئولان اجرایی دنبال شود.
کد خبر: ۸۱۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ 25 January 2020

محمدرضا حدادزاده یرامون اقدامات دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در خصوص آلایندگی صنایع استان یزد گفت: یکی از مشکلاتی که در زمینه آلایندگی صنایع وجود دارد این است که در سالیان گذشته در کنار رشد و توسعه صنایع، تولید ثروت و ایجاد اشتغال در استان به چالش‌های این توسعه از جمله مباحث زیست‌محیطی توجهی نشده است .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد اضافه کرد: امروزه مشکل صنایع ما تنها مباحث زیست محیطی نیست بلکه بحث مهاجرت‌ها نیز از دیگر مواردی است که توسعه صنایع در استان رقم زده است و به دلیل فراهم بودن شرایط اشتغال شاهد افزایش مهاجرت‌ها و تبعات ناشی از این موضوع بوده و در حال حاضر بخشی از نیروی کار استان مهاجرین هستند.

حداده زاده تاکید کرد: بنابراین اگر در گذشته به پیوست‌های فرهنگی، زیست‌محیطی و اجتماعی توسعه صنایع توجه شده بود امروز مشکلات ما به مراتب کمتر بود.

وی با اشاره به محدودیت‌های سازمان محیط زیست در زمینه برخورد با صنایع آلاینده استان گفت: با توجه به بحث اشتغال صنایع استان به ویژه صنایع بزرگ و رویکرد حمایتی موجود، شاید محیط زیست بعضا نتواند اقدامات قابل توجهی را انجام دهد و ما نیز علی‌رغم این که هر کجا نیاز بوده ورود کردیم و حتی در مواردی هم که این سازمان اخطار داده و نیازمند مجوز پلمپ بوده آن را صادر کردیم اما با توجه به اهمیت مسئله اشتغال به این سازمان توصیه کردیم تا موارد آلایندگی را با تامل بیشتر و با طرحهای پیشنهادی کاهش آلایندگی و به مرور پیگیری کند تا تولید نیز ضربه نخورد.

دادستان یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تغییر رویکرد مدیران استان در خصوص سرمایه گذاری های جدید ابراز داشت: صنایع فولاد و کاشی از آلاینده‌ترین صنایع به شمار می‌روند از همین رو رویکرد جدید مدیران استان در زمینه  اشتغال و سرمایه گذاری حمایت  بیشتر از پروژه‌هایی پاک و عاری از آلایندگی است که امیدواریم این روند توسط مسئولان اجرایی دنبال شود.

 وی  در پایان شهرستان اردکان  را دارای بیشترین صنایع آلاینده در استان  دانست و اظهار داشت: دادستان اردکان هم در برخی از موارد به مسئله صنایع آلاینده ورود کرده و اخیرا نیز دستور برخورد با  یک واحد آلاینده تولید کاشی در این شهرستان را صادر کرده است.

منبع : یزدرسا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار